    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Date: Thu, 3 Oct 2024 19:07:08 +0200

    Pan Dąbrowski napisał:

    > Czy jest na grupie ktoś kto pracuje w PGE i może mi wytłumaczyć
    > skąd nagle taki skok przewidywanego zużycia energii?

    To jeszcze nic. Moja mama (specjalistka od energetyki, ale od ponad
    trzydziestu lat na emeryturze) dostała prognozę dotyczącą garażu.
    Tam się od wielkiego dzwonu włącza na chwilę światło, rachunki
    zawsze składały się głównie z opłat stałych. Ostatnia "prognoza"
    to było coś koło 350 zł.

    > Kto ustala to przewidywane zużycie? Jakiś system w komputerze czy
    > żywy pracownik? Czym się kieruje ten system albo pracownik? Skoro
    > w ostatnich 2 latach nie zużywałem tyle energii ile prognozowali
    > i miałem nadpłatę to skąd pomysł, że w następnym półroczu zużyję
    > tej energii dużo więcej?

    Nawet jak prognozy drukuje "system w komputerze", to za nim stoją
    żywi ludzie. Konkretni. Pewnie nawet mają nazwiska. A skąd pomysł
    i czym się kierowano? Podejrzewamy, że "względami praktycznymi".
    To znaczy trzeba było sporządzić bilans kwartalny dla inwestorów.

    --
    Jarek