  • Data: 2014-10-05 22:38:43
    Temat: Re: Procesory wielordzeniowe
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.10.2014 21:23, Marek Borowski wrote:

    > Zawsze mi sie wydawalo ze cache trafia linia na nie cala strona. ;-).

    > Mozna by odniesc wrazenie ze piszesz ogolnie o sprzecie. Nie jest tak
    > dobrze, chociazby bariery pamieci nas w programie nie omina.

    W cache ląduje całą linia. A jak to jest z transportem w górę?
    Mamy problemy z false sharing, ale jest on tylko wydajnościowy,
    jeśli na raz będę zapisywał jednym wątkiem do tablicy w miejscach
    parzystych, drugim w nieparzystych, poza wydajnością wszystko
    będzie w porządku. Czyli nie pcham w górę całej linii.
    Jak to jest sprzętowo?
    [a do tego kołacze mi się instrukcja MOVNTQ, która wysyła
    dane do pamięci 'z pominięciem cache']

    pzdr
    bartekltg