  • Data: 2014-10-06 02:31:27
    Temat: Re: Procesory wielordzeniowe
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Oct 2014 02:05:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ta wspolna pamiec to roznie moze byc zorganizowana, i chyba roznie
    >jest zorganizowana - np kazdy procesor z wlasna pamiecia, ale dostepna
    >tez dla innych.

    >IMO to one tanie nie byly, rzeklbym drogie ...

    Neispecjalnie. Kupowalem z firmy CSA, plytki z proesorem i pameicia,
    cos kolo 150 dolcow za sztuke.

    >Uzywales ? Ja nie, ale znajomi w tym bardziej siedzieli i mowili ze
    >przy wiekszej ilosci zaczyna zyc wlasnym zyciem.

    Nie mialem problemow

    >A to zrownoleglanie ... to ciagle w zasadzie niezalezne komputery,
    >slabo polaczone, bo te linki przestaly byc szybkie, wiec wcale nie tak
    >latwo na to rownolegly program stworzyc.

    Limki byly szybkie, 10 mbps. Mohe sparwdzic, bo cala dokumentacja
    techniczna stoi na polce

    programwoalo sie doskonale, w natywnym jezyku Occam, C, Moduli i
    pascalu. Zrownoleglalo sie lepiej niz na procesorze ze wspolan
    pamiecia.

    >Mial wiecej niefartow. W zasadzie cala architektura byla bardzo
    >innowacyjna ... tylko pare lat pozniej ta innowacyjnosc okazala sie
    >kula u nogi. Thomson z produkcja chyba jednak wyszedl do Malezji,
    >ale to juz nie przynioslo klientow. Ktorych chyba w ogole bylo malo.

    O ile sobie przypominam to chyba nie.

    >To sie moglo nadawac jako zawansowany uC do sterowania, ale chyba
    >ambicja ich zgubila i zanim to dojrzeli, to sie rynek skonczyl.

    To moglo zmienic spsoob w jaki uzywa sie komputery

    A.L.