  • 21. Data: 2017-05-09 20:01:05
    Temat: Re: Proces bootowania windows CE z okolic wersji 2
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/8/2017 11:03 PM, badworm wrote:
    > Ciekawe w jakim stopniu dotyczy to też tabletów. Ten jeden z Androidem,
    > którego miałem, miał osobne złącze do ładowania więc jeden problem mniej

    Mam taki. Nie zasila on portu USB kiedy jest ladowany przez gniazdo od
    zasilacza. Jak wyjmiesz, to zasila. Kolejny debilizm.

    > Czy jako pamięć masowa liczy się też karta pamięci w dedykowanym
    > gnieździe w telefonie?

    Tak. Nie. Zależy.

    Na kilka urzadzeń zachowywalo sie to róznie, ale zazwyczaj zewnetrzne
    urządzenia montowane sa w innym katalogu niż wewnatrzna karta sd.

    > Mi aktualnie chodzi po głowie pomysł, by do kopiowania danych z jednej
    > karty (micro SD w dedykowanym gnieździe) na drugą (SD w czytniku
    > podłączonym do USB) wykorzystać jakiegoś smartfona z Androidem. W
    > założeniu zyskam na wymiarach i wadze "kopiarki", a co z tego wyjdzie to
    > się okaże :P

    Wyjdzie frustracja bo 99% telefonów z androidem wymaga wyjecia baterii
    przed wyjeciem karty SD. Nie wiem kogo należalo by za to rozstrzelać.
    Widać taniej "naprawić" koncept w hardware niż poprawić software.

  • 22. Data: 2017-05-09 20:05:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2017 2:22 PM, Adam Wysocki wrote:
    > Czemu nie wyjdzie? Przymierzałeś się i utknąłeś na czymś, czy brak czasu /
    > motywacji / ochoty?

    Tam jest wszstko jasne. Narzedzia dostepne. Iwogle.

    Tylko że to nie jest szczyt marzeń. Ten telefon jest upierdliwy,
    klawiatura to jakas pomyłka, ciężki, gruby, bateria mikroskopijna.

    > Hmm, a ładowanie telefonu przez Qi?

    Qi w idealnych warunkach wydoli mi max 0.5A. Na zasilanie dysku wpiętego
    w zlacze nie wystraczy, na niektóre pendrive też (!). Dodatkowo musisz
    mieć telefon z Qi, uniwersalne zabawki okupują ... port USB. Tak źle,
    tak niedobrze.

    > moja Motorola ma 4 piny do Qi, jak podpinam do dwóch z nich 5V to ładuje.
    > Ale nie ma hosta, to nie sprawdzę, czy może być hostem :)

    Musze miec magiczny telefon, zazwyczaj droższy.

    > A jakbyś podpiął mając roota i nawet ręcznie (z shella) zamontował?

    Mogę. Ja narzekam na dziadostwo ogólne. To że mogę na tym tablecie
    odpalić debiana to wiem :/ Ale nie o to chodzi.

    > Nie wiem czy wtedy managery plików sobie poradzą, ale zawsze pozostaje
    > ręczne skopiowanie...

    Total commander sobie radzi i pokazuje tak zamontowane katalogi, ale nie
    w postaci ikonek, trzeba wejśc w / systemu i wchodzić do katalogów ręcznie.

  • 23. Data: 2017-05-09 20:10:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2017 2:14 PM, Adam Wysocki wrote:
    > Hm, a obudowa dysku nie ma OTG?

    OTG to cecha hosta. Jest z tym duzy kłopot bo zamiast wszystko działać
    przy pierwszym odpaleniu to mamy powrót do lat 90tych i wróciły dawne
    problemy z dzieciństwem USB. Tu tez trzeba specjalne HUBy, prawidłową
    kolejność podpinania, specjalne kable z ferrytami i ogólnie obraz nędzy
    i rozpaczy. Miało być sensowne, wyszło jak zwykle. I jeszcze w dodatku
    mniej niż połowa telefonow to ma. I cena nic nie zmienia.

    > Pytanie jeszcze co mierzysz :)

    Ano wpinam jakiś miernik po RS232 czy bluetooth, jakiegoś avrka i coś
    tam mierzę. Dorywczo.

    > Wtedy takie były ekrany, jeśli były kolorowe :)

    To nie jest kwestia pasywności matrycy, to jest kwestia tego że
    wyświetlacz podpiety równolegle jest poganiany za małą częstotliwością i
    widać jak się odrysowuje. Przypusczam też że algorytmy zastosowane w
    WinCE są naiwne. Microsoft miał zawsze straszliwie dziadowskie
    framebuffery, dopiero coś zrobili działającego w okolicy windows mobile.

  • 24. Data: 2017-05-09 20:13:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2017 4:15 PM, Jacek Radzikowski wrote:
    > Od biedy do większej kieszeni się zmieści:
    > https://www.indiegogo.com/projects/gpd-pocket-7-0-um
    pc-laptop-ubuntu-or-win-10-os-laptop--2#/
    > :)

    O tak. A za kilka miesięcy dowiemy się czegoś z gatunku "okazało sie że
    nie ma wśrod projektantów inzyniera, za to sami graficy komputerowi, a
    całą kasę wydaliśmy na nowe rendery". Indiegogo, miejsce gdzie pieniądze
    znikają bez sladu.

    Ponadto wycenili to jednak na 2kzł :/

    > Albo może jakiś tablet. Jak poszukasz to znajdziesz z oddzielnymi
    > gniazdkami hosta i ładowania. Ja używam takiego jako dedykowany komputer
    > do obsługi urządzenia z oprogramowaniem tylko dla Windowsów, i sprawdza
    > się całkiem nieźle:
    > http://www.microcenter.com/product/440932/winbook_tw
    802_tablet_-_black
    > To jest normalny pecet, więc Linuksa chyba da się zainstalować.

    Zastanowie sie, ale jak juz mówiłem: OTG ma zdumiewające błedy
    konstrukcyjne. Nie zdziwie się jak zailanie przez USB bedzie działać w
    okreslonych okolicznościach albo bedzie max 50mA.

  • 25. Data: 2017-05-09 21:46:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub wymagające magicznych sztuczek typu dedykowane huby (na ali niektore
    > firmy robia firmware w hubie pod konkretny model telefonu (!)).

    Wydaje mi się, żw z Samsungiem S3 pracowałem, równocześnie ładując przez
    OTG i używając pendrive.

    > b) podpięcie dwoch pamięci masowych jest niemożliwe bo skrypty montujące
    > przewiduja jeden i jest na to pierdyliard aplikacji (które to niby
    > poprawiają, nie działają i wymagają roota). Przecierałem oczy ze
    > zdumienia. Nie, nie da się podpiąc dwóch pamięci masowych.
    > Najzwyczajniej. Sudent by wyleciał z zajęć a w google nie poprawili od
    > kilku releases.

    O tych pamięciach to nie pisz tak głośno, bo jeszcze mój telefon to
    zobaczy i się zbuntuje ;)

    Przed chwilą dla pewności przetestowałem:

    http://pics.tinypic.pl/i/00899/60axw1hh05vd.png
    http://www.tinypic.pl/60axw1hh05vd

    Podłączyłem przez OTG do Samsunga S5 (Android 6.0.1) trzy "gwizdki".
    Widoczne i obsługiwane bez problemu.
    To samo miałem na Sams. S5.

    > Co za żenada.

    Dla mnie jedna z głównych wad, do brak obsługi drukarek przez OS. Trzeba
    używać protez w stylu PrintBot Pro - ale to trochę jak drukowanie spod
    DOS-a - nie każda aplikacja to "rozumie".

    > Czyli abo męczę się kopiowaniem do i z tabletu albo kupuje wiadro SD
    > zamiast tańszego dysku, albo kombinuje z linuxem na N900 albo...
    >
    > Co za czasy nastały gdzie dziadostwo programistów i hardwareowcow jest
    > niemożliwe do przeskoczenia bez hackowania.

    A mało to dziwnych kombinacji się robiło już od czasów ZX 81?

    > (...)
    > Tym razem chyba biorę eeepc. Po prostu się poddaje nad pustactwem
    > projektantow telefonów.

    No cóż, pisanie programów trochę się zmienia w kierunku ich "budowania"
    za pomocą aplikacji typu Visual.
    Z jednej strony wiele to pomaga, a z drugiej "odmóżdża".

    Natomiast może być, że ktoś "młody" zaczyna pisać i nie wie, że coś
    (rozwiązanie, sprzęt, itp) istnieje.
    Lat temu kilkanaście ktoś mi pisał soft do drukarki fiskalnej. W
    zasadzie już po zamknięciu projektu i akceptacji przez Ministerstwo
    okazało się, że ten ktoś nie wiedział, że w Polsce są dwie struktury
    NIP-u. Dla mnie to było na tyle oczywiste, że nie sprawdziłem wcześniej...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2017-05-09 22:16:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2017 9:46 PM, Adam wrote:
    > Wydaje mi się, żw z Samsungiem S3 pracowałem, równocześnie ładując przez
    > OTG i używając pendrive.

    Ależ sa takie, to wiem.

    > O tych pamięciach to nie pisz tak głośno, bo jeszcze mój telefon to
    > zobaczy i się zbuntuje ;)
    > Przed chwilą dla pewności przetestowałem:
> [...]

    Niektóre mają poprawione montowanie. Zerknij na dowolny inny niefirmowy,
    masz pewno powyżej 90% że albo nie działa w ogóle albo montuje jeden.

    > A mało to dziwnych kombinacji się robiło już od czasów ZX 81?

    Od czasu ZX 81 pojawiły się pewne standardy komunikacyjne. Teoretycznie
    nie istnieje przeszkoda aby dysk twardy w obudowie poza USB miał równiez
    wifi + samba. Teoretycznie. A i zapomniałem: przecież Android nie
    zajdzie tak nisko żeby jakies pliki po pryszczerskich serwerach sciągać
    OOTB.

  • 27. Data: 2017-05-09 22:30:54
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2017 20:01:05 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Na kilka urzadzeń zachowywalo sie to róznie, ale zazwyczaj zewnetrzne
    > urządzenia montowane sa w innym katalogu niż wewnatrzna karta sd.

    Rozumiem. Sprawdzę przy okazji na jakimś smartfonie Sony Erricson z
    Androidem 2.x, tak z ciekawości.
    > Wyjdzie frustracja bo 99% telefonów z androidem wymaga wyjecia baterii
    > przed wyjeciem karty SD. Nie wiem kogo należalo by za to rozstrzelać.
    > Widać taniej "naprawić" koncept w hardware niż poprawić software.

    Dla mnie to jest do zaakceptowania. W tablecie też zamykałem system
    przed podmianą karty micro SD, tak na wszelki wypadek.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2017-05-09 22:33:22
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2017 12:14:34 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Apropo... szkoda że dziś już nie ma telefonów z rozsuwanym QWERTY. Bardzo
    > kurczowo trzymam się swojej starej Motoroli Droid 4, wymieniając w niej
    > już chyba wszystko, co się dało. Żeby był tak wygodny, ale nowy, Android,
    > to wziąłbym bez wahania...

    Niestety, smartfonów z klawiaturą QWERTY jest jak na lekarstwo. Tych
    kilka modeli z Androidem 4.x, które działać będą w Europie, jest niemal
    niedostępnych na polskim rynku. Przymierzam się do ściągnięcia używanego
    LG F3Q z USA...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 29. Data: 2017-05-09 22:53:29
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/09/17 14:13, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > nie ma wśrod projektantów inzyniera, za to sami graficy komputerowi, a
    > całą kasę wydaliśmy na nowe rendery". Indiegogo, miejsce gdzie pieniądze

    Pokazują prototypy, firma ma już na koncie kieszonkowego peceta jako
    konsolę do gier, więc wygląda wiarygodnie. Ale fakt, tani nie jest.

> [...]
    > konstrukcyjne. Nie zdziwie się jak zailanie przez USB bedzie działać w
    > okreslonych okolicznościach albo bedzie max 50mA.

    Żadne OTG. Tablet ma pełne gniazdo A do hosta, a ładowanie jest przez
    gniazdko micro. Używam go z normalnym hubem usb, bez żadnych
    przejściówek, z ładowarką podłączoną "na stałe".

    Jacek.

  • 30. Data: 2017-05-10 00:22:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 May 2017 18:24:40 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie obchodzi mnie to, chciałem napierw zgrywarkę do zdjęć z kart SD
    na
    > dysk zrobić (taką turystyczną, zasilanie z power banku).

    A nie lepiej to robić laptopem? Współczesne zdjęcia duże są.

    --
    Marek