  • Data: 2017-05-09 14:14:34
    Temat: Re: Proces bootowania windows CE z okolic wersji 2
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, ale laptop do gruba przesada. To taki WinCE z klawiaturą i
    > pasjansem (pasjans był w każdym biznesowym telefonie opartym na CE, to
    > chyba killer app).

    Żeby się pochwalić "mamy gry" :)

    Ale wygląda jak laptop.

    > Jest mniejszy niz eeepc i ma dotykowy obrotowy ekran.
    > Jest to na tyle interesujące mnie urzadzenie (bsd, wiec mogę zrobic
    > komputerek pomiarowy) że zamierzam się nim pobawić i może coś się urodzi
    > na poziomie grzebania w ROMie i usunięcia balastu CE (choć przyznaje że
    > odpala się zaledwie w 4 sekundy).

    Miałoby to sens.

    Ja od jakiegoś czasu szukam jakiegoś rozwiązania przenośnego minikomputera
    z Linuksem. Testuję różne rozwiązania. Jornada jest spoko, ale nie śpi,
    nie ma porządnego wifi (ma tylko slot PCMCIA 16-bit, więc zrobienie WPA2
    jest wyzwaniem, bo ciężko znaleźć takie karty), nie ma USB (karty z hostem
    USB są tylko 32-bitowe...), klawiatura też jakaś taka mało wygodna... na
    studiach trochę jej używałem, ale to były inne czasy.

    Raspberry w ładnej obudowie - ten sam problem, nie śpi. Nie ma ekranu
    (można dokupić), nie ma klawiatury, więc łączę się z komórki z QWERTY
    po drugim wifi. Wygodne to nie jest.

    Laptop z kolei za duży, w kieszeni się nie zmieści.

    Myślałem o jakimś EEE PC...

    > Nie obchodzi mnie to, chciałem napierw zgrywarkę do zdjęć z kart SD na
    > dysk zrobić (taką turystyczną, zasilanie z power banku).

    Hm, a obudowa dysku nie ma OTG?

    > Potem pomyslałem że skoro ma klawiaturę, ekran i usb to jako prosty
    > system pomiarowy zadziała.

    Pytanie jeszcze co mierzysz :)

    > To bardzo dziwne urządzenie. Nie potrafie pojąć kto i dlaczego chciałby
    > go używac do pracy ;) Ekran oświeza się przez około 1sek więc powoduje
    > że szlag trafia tak teraz jak i kiedyś.

    Wtedy takie były ekrany, jeśli były kolorowe :) Jornada też nie ma
    responsywnego ekranu. Ericsson MC16 (SH3, ekran mono) miał ekran dużo
    bardziej responsywny, ale przy pomiarach sygnałów (chciałem rozpoznać,
    gdzie idą które linie do LCD, żeby wsadzić tam coś współczesnego) spaliłem
    LCD i na tym skończyła się zabawa.

    A planowałem wrzucić tam właśnie jakieś raspi czy coś innego z Linuksem.

    > Kombinuje tez nad wykorzystaniem Noki N900 jako komputerka pomiarowego,
    > ale tam już wykonano całą pracę za mnie :/.

    Apropo... szkoda że dziś już nie ma telefonów z rozsuwanym QWERTY. Bardzo
    kurczowo trzymam się swojej starej Motoroli Droid 4, wymieniając w niej
    już chyba wszystko, co się dało. Żeby był tak wygodny, ale nowy, Android,
    to wziąłbym bez wahania...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]