  • Data: 2010-03-04 09:28:54
    Temat: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmmja6$en9$1@inews.gazeta.pl...

    > Panowie, dzieki za zajmująca dyskusję i za sporo cennych dla mnie
    > informacji.
    > Reasumując, dam chyba te transoptory, bo jak mi własnie wyszło, poczwórny
    > transoptor smd z czterema opornikami zajmuje porównywalną ilość miejsca,
    > jak filtr RC, a chyba warto.

    Może Cię zainteresuje.
    Od 6 lat stosuję układy serii ADuM tam gdzie klasycznie wstawiało się
    transoptory.
    Zobacz:
    http://www.analog.com/static/imported-files/data_she
    ets/ADuM1400_1401_1402.pdf

    Zalety:
    - znacznie mniejszy prąd na jeden kanał izolacji (poniżej 1mA)
    - brak efektu starzenia się elementów opto,
    - projektując z transoptorami trzeba brać pod uwagę cały zakres rozrzutu CTR
    z uwzględnieniem zakresu temperatur.

    Robiłem kiedyś pętle prądowe z transoptorami pracującymi z prądem diody 2mA
    (bo całe zasilanie 2 kanałów było z RS232), ale trzeba się sporo namęczyć
    aby uzyskać 115kbps, a tu taniej (w mA) większa szybkość.
    P.G.