  • Data: 2009-01-28 21:44:51
    Temat: Re: Problemy z implementacją w CPLD
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Sludig wrote:
    > Problemem może być sygnał nWriteEnable pamięci SRAM. Wartość
    > jest zapisywana na zboczu narastającym tego sygnału, jednak
    > jego w jego przebiegu jest szpika zera przed właściwym zezwoleniem na
    > zapis.
    > Sygnał ten zależy jest od trzech sygnałów:
    > nWriteEnable <= nWriteToMem or Clock or (not nReadFromMem);
    > a mimo tego wygląda na sporo opóźniony względem clocka.

    Bedzie opozniony (bo masz bramke), ale co mnie martwi: "Clock" w tel
    linijce. Po chusteczke ten Clock do OR potrzebny? Zalatw to w 'if' -
    IMHO bezpieczniej.

    A w ogole to calosci jakims ifem nie da rady? Bedzie zdrowiej.
    Na razie wszystkie przewidywania sprawdzone - hazardy, ktore widac tylko
    w gate-level ;-) (btw: to moj ulubiony moment walki).

    > Poza tym wygląda na to, że adres komórki za szybko się zmienia po
    > narastającym zboczu nWriteEnable. Jutro to wszystko dokładniej
    > przebadam.

    Smierdzi mi to troche pisaniem kodu od nowa, uzywajac innej koncepcji.
    Np koncepcji nie mieszania CLK tam, gdzie nie trzeba!

    > Czy da się zmusić kompilator żeby nie optymalizował wybranych sygnałów?

    Xilinx nie wiem, Altera ma 'virtual pin'.

    > Teraz mam tak zrobione, że stan automatu zmienia się na innym zoboczu
    > zegara niż dane wejściowe, żeby podczas zmiany stanu ich wartość była
    > stała. Dobrze robie czy może z jakiegoś powodu stan powinien zmieniać
    > się na tym samym zboczu co sygnały sterujące?

    Jak masz dffy na wejsciach, to na tym samym - po chu*** na innym?

    --
    Jerry1111