  • Data: 2009-01-28 16:07:07
    Temat: Re: Problemy z implementacją w CPLD
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz mam tak zrobione, że stan automatu zmienia się na innym zoboczu
    > zegara niż dane wejściowe, żeby podczas zmiany stanu ich wartość była
    > stała. Dobrze robie czy może z jakiegoś powodu stan powinien zmieniać
    > się na tym samym zboczu co sygnały sterujące?

    Jak będziesz zmieniał na tym samym, to pamiętaj, że automat będzie
    widział "poprzedni" stan wejść... z reguł nie jest to problem, bo w
    praktyce rzadko kiedy się liczy KTÓRY to jest cykl zegara, raczej czas
    pomiędzy jest ważny... a z tym nie ma problemu - WSZYSTKO jest
    przesunięte ;).. no ale niestety, sama zamiana może nic nie dać, pewnie
    będziesz musiał przerobić symulację ;P...
    Jednak takie wyjście jest trochę lepsze!! Zauważ - jak masz zegar 50MHz
    (taki chyba masz, nie??), to okres zegara to 20ns. Jeśli wejścia są
    zapamiętywane na tym samym zboczu co stan automatu, to po zapamiętaniu
    układ ma 20ns na ustalenie się funkcji wzbudzeń przerzutników (czyli na
    przepropagowanie się sygnałów przez bramki). Jeśli masz na różnych
    zboczach - to układ ma na to tylko 10ns (połowa okresu)... a jeśli
    miałbyś zegar niesymetryczny, to jeszcze mniej ;). jeśli NA PEWNO winne
    są hazardy - warto może byłoby zacząć pracować na jednym zboczu??
    A swoją drogą - na jakim układzie pracujesz?

    Pozdrawiam!
    Konop