  • Data: 2009-01-29 11:07:08
    Temat: Re: Problemy z implementacją w CPLD
    Od: "J.A" <j...@f...de> szukaj wiadomości tego autora

    pedzenie calej logiki jednym zboczem zegara,
    a fsm drugim to prawie na pewno zly pomysl;

    > Bedzie opozniony (bo masz bramke), ale co mnie martwi: "Clock" w tel
    > linijce. Po chusteczke ten Clock do OR potrzebny? Zalatw to w 'if' -
    > IMHO bezpieczniej.

    'if' tez stworzy te same bramki, to tylko inny sposob zapisu;

    > Xilinx nie wiem, Altera ma 'virtual pin'.

    'virtual pin' to troszke cos innego;

    zeby powstrzymac kompilator od optymalizacji lub zmiany
    nazwy sygnalu trzeba dac dyrektywe synthesis;

    verilog:
    wire sygnal_xxx /* synthesis keep */; dla wire
    reg reg_xxx /* synthesis preserve */; dla rejestru

    vhdl:
    signal sygnal_xxx: std_logic;
    attribute keep: boolean;
    attribute keep of sygnal_xxx: signal is true;

    signal reg_xxx: stdlogic;
    attribute preserve: boolean;
    attribute preserve of reg_xxx: signal is true;

    jezeli to jest SRAM [static ram] a nie SSRAM [Synch. static ram],
    to adres do zapisu jest zapisywany na opadajacym zboczu write_enable,
    dane na narastajacym, wiec zmiana adresu 'prawie rowno' czy wrecz
    rowno z rosnacym zboczem sygnalu zapisujacego nie jest grozna;
    podobnie z danymi - powinny byc stabilne wokol pos. zbocza write_enable,
    przelaczanie przy zboczu opadajacym nie jest grozne;
    przynajmniej tak bylo kilka lat temu, jak cos z tymi pamieciami
    robilem, nie sadze, by sie to zmienilo;

    akurat przy interface do sram praca na obu zboczach moze
    ulatwic zapewnienie wlasciwego timingu, np.:
    pos_edge zegara zapisuje adres do rejestrow WY,
    neg_edge wyzwala write_enable i wpisuje dane do rejestrow WY
    pos_edge gasi write_enable;

    JA