    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Problemy z SSD
    Date: Fri, 18 Jan 2013 00:56:49 +0100
    Sender: p...@g...com

    Dnia Thu, 17 Jan 2013 23:17:08 +0100, Salata napisał(a):

    > Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje
    > doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po
    > prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z
    > backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji.
    > Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach
    > dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

    Wiesz - HDD też się psują. Tego nie kwestionuję. Sam będę odsyłać Samsunga
    F3 znajomego, na którym wylazły bad sektory, przenośna Toshiba 5400rpm też
    do odsyłki z identycznego powodu. Niemniej jednak często i gęsto jest tak,
    że HDD potrafią działać długo. Szczególnie mając optymalne warunki do pracy.

    U mnie komputer funkcjonuje 24/7/365. Wewnątrz obecnie cztery Samsungi po
    1TB każdy. W laptopie 2,5" dysk 640GB 7200rpm. Potrzebowałem szybszego
    transferu - spiąłem w stacjonarce dwa dyski w RAID0. I tak działają.
    Potrzebował znajomy akurat wyższego bezpieczeństwa danych w laptopie - użył
    TrueCrypta. Specjalnie się nie zastanawiając.

    Teraz pogadajmy o trwałości napędów SSD spiętych w konfiguracje RAID, czy o
    trwałości i wydajności napędu SSD, który w całości będzie zaszyfrowany.

    > Sam mam AData S511 na tym niedobrym Sandforce od roku i jestem bardziej
    > niz zadowolony. System bardzo responsywny. Mysle nad nowym SSD do
    > drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie
    > przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

    Tak z ciekawości - w jaki sposób korzystasz z komputera? W sensie, do jakich
    zastosowań? I czy dane, na których pracujesz mieszczą się na owym SSD, czy
    korzystasz z dodatkowego napędu HDD?

    > Ograniczenia, ograniczeniami, ale przez jakis czas mialem dysk popiety
    > na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt,
    > ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na
    > SSD to byla przepasc.

    Dodajmy: o ile wczytywane dane były na SSD. :)

    [ Na słońcu jest rzeczywiście mniej cienia... wiesz? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]