  • 1. Data: 2009-08-05 09:27:40
    Temat: Problem ze spamem z formularzy
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Mam problem ze spamem rozsyłanym poprzez formularz kontaktowy. Jakiś automat
    uwziął się nie wiem po co na fizyczne wypełnianie formularza i wysyłanie go.
    Chciałbym zabezpieczyć formularz przed takimi sytuacjami. W tej chwili
    stosuje dwa zabezpieczenia:
    - walidacja treści w polach
    - sprawdzanie ID transakcji (tylko w obrębie bieżącego ID można wysłać
    email)

    W jaki jeszcze sposób można zabezpieczyć formularz? Chciałbym uniknąć
    stosowania kodów do przepisania. Czy JS wypełniający jakieś pole spełniłby
    swoją rolę?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-08-05 11:37:19
    Temat: Re: Problem ze spamem z formularzy
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Marek pisze:
> [...]
    >
    > W jaki jeszcze sposób można zabezpieczyć formularz? Chciałbym uniknąć
    > stosowania kodów do przepisania. Czy JS wypełniający jakieś pole

    Było parę razy o tym w archiwum. Jedna z propozycji:

    1. Dodać zadanie matematyczne.
    2. Dodać zdanie np. "Wpisz w polu ABC zdanie ALA MA KOTA, aby
    potwierdzić...".

    IMHO, z doświadczenia mojego wynika, że powyższe dwa dają całkiem niezły
    rezultat antyspamowy.

    --
    Peter

  • 3. Data: 2009-08-05 11:54:20
    Od: fv <f...@c...com>

    Marek wrote:
    > Czy JS wypełniający jakieś pole
    > spełniłby swoją rolę?

    Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Nie zadziała tylko wtedy, gdy ktoś się uprze
    na konkretny
    formularz. Zaletą jest niewidoczność dla użytkownika.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 4. Data: 2009-08-05 12:57:47
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    fv pisze:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Nie zadziała tylko wtedy, gdy ktoś się uprze
    na konkretny
    > formularz. Zaletą jest niewidoczność dla użytkownika.

    Chodzi tutaj o wstawienie do ukrytego pola jakiejś wartości, którą
    sprawdzamy po stronie serwera? Czy cosik innego?
    Dajcie proszę jakiś link z przykładem.

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-08-05 15:15:00
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > 1. Dodać zadanie matematyczne.
    > 2. Dodać zdanie np. "Wpisz w polu ABC zdanie ALA MA KOTA, aby
    > potwierdzić...".

    Taką metodę chciałem w ostateczności zastosować. Wolałbym uniknąć obciążania
    klienta łamigłówkami jeśli to nie jest absolutnie konieczne.

  • 6. Data: 2009-08-05 15:31:07
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Nie zadziała tylko wtedy, gdy ktoś
    > się uprze na konkretny
    > formularz. Zaletą jest niewidoczność dla użytkownika.

    No dobrze - to tak zrobię... Dzięki za opinię ;)

  • 7. Data: 2009-08-05 15:44:17
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Chodzi tutaj o wstawienie do ukrytego pola jakiejś wartości, którą
    > sprawdzamy po stronie serwera? Czy cosik innego?
    > Dajcie proszę jakiś link z przykładem.

    Linku nie dam bo dopiero będę to robił, a zrobię to tak:

    W skrypcie będzie kod:

    function kopiujDoPola()
    {
    var obj=document.getElementById("mojePole");

    obj.value="dupa";
    obj=document.getElementById("formularz");
    obj.submit();
    }

    Kod HTML
    <form ... id="formularz" onSubmit="return
    document.getElementById('mojePole').value=='dupa'">
    <input type="hidden" id="mojePole" value="">

    <button type="button" onClick="kopiujDoPola()">...

  • 8. Data: 2009-08-05 16:27:27
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > <input type="hidden" id="mojePole" value="">
    >
    > <button type="button" onClick="kopiujDoPola()">...

    Dlaczego dupa jest przypisywana dwa razy? I po stronie serwera tylko
    dupy mam oczekiwać? Co jeśli jakiemuś użytkownikowi nie działa
    javascript? Cosik to jeszcze słabo przemyślane :>

    --
    Radek N.

  • 9. Data: 2009-08-05 17:33:14
    Od: Peter <p...@p...fm>

    Marek pisze:

    > Taką metodę chciałem w ostateczności zastosować. Wolałbym uniknąć
    > obciążania klienta łamigłówkami jeśli to nie jest absolutnie konieczne.

    To jeszcze możesz spróbować tak:

    [checkbox] zaznacz, aby potwierdzić wysłanie formularza

    Jak na razie to również widzę, że jest to skuteczne, bo automaty w
    zasadzie nie wiedzą, że mają zaznaczyć ten checkbox. No i działa bez
    JavaScript-u :-)

    --
    Peter

  • 10. Data: 2009-08-05 18:56:38
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 05 Aug 2009 10:27:40 +0100, Marek <m...@s...interia.pl>
    wrote:

    > W jaki jeszcze sposób można zabezpieczyć formularz? Chciałbym uniknąć
    > stosowania kodów do przepisania. Czy JS wypełniający jakieś pole
    > spełniłby swoją rolę?

    Tak, JS (albo lepiej trick z polem ukrytym CSS) może wystarczyć.

    Jeśli formularz nie jest używany do supertajnej korespondencji, to spróbuj
    Sblam! (http://sblam.com) -- jest niewidoczny dla użytkowników.

    --
    this.author = new Geek("porneL");