  • 1. Data: 2009-08-03 21:40:20
    Temat: flash z komórki
    Od: ejSi <m...@g...com>

    mam stronkę we flashu która naturalnie nie jest widziana kiedy wchodzi
    się na nią z komórki. Używając np. opery mobile wyświetla mi się taki
    tekst: Alternate HTML content should be placed here. Czy jest zatem
    możliwe umieszczenie alternatywnego kodu html w którym będzie
    chociażby stopka adresowa i numery telefonów do firmy i sprawienie aby
    przeglądarka mobilna sama wykrywała ten specjalnie dla niej stworzony
    kod. Wchodząc na gazeta.pl czy Onet.pl następuje automatyczne
    przekierowanie na wersje "lajt" dla komórek. Jak to zrobić?

  • 2. Data: 2009-08-04 06:18:25
    Temat: Re: flash z komórki
    Od: "Yeah Baka" <y...@g...pl>

    Problemem moze byc, ze rozwiazania server-side nie gwarantuja wykrycia
    korzystania z przegladarki urzadzenia przenosnego.

    Masz dwa rozwiazania:
    1. Mozesz wrzucic osobny styl dla media="handheld".
    2. Stworzyc osobna wersje dla mobilnych i podanie linku do niej na poczatku
    strony.

  • 3. Data: 2009-08-04 07:56:05
    Od: ejSi <m...@g...com>

    On 4 Sie, 08:18, "Yeah Baka" <y...@g...pl> wrote:
> [...]
    > 1. Mozesz wrzucic osobny styl dla media="handheld".
    > 2. Stworzyc osobna wersje dla mobilnych i podanie linku do niej na poczatku

    dzięki yeah baka,

    raczej bede za tym pierwszym rozwiązaniem bo nie spodziewam sie wielu
    wejść z komórek. chodzi tylko o to aby osoba chcąca uzyskać moje dane
    kontatktowe w awaryjnej sytuacji nie zastała pustego ekranu i mogła je
    znaleźć wchodząc z poziomu urządzenia przenośnego.
    Czy osoba która robi mi stronke powinna wiedziec o co chodzi jesli
    przekaże że ma "wrzucic osobny styl dla media="handheld" " ?

  • 4. Data: 2009-08-04 08:00:50
    Od: fv <f...@c...com>

    ejSi wrote:
> [...]
    > możliwe umieszczenie alternatywnego kodu html w którym będzie
    > chociażby stopka adresowa i numery telefonów do firmy

    Możesz próbować takiego rozwiązania. Spróbuj znaleźć w kodzie strony ten tekst
    ("Alternate...") i
    zobaczyć co można zamiast niego wstawić. Pewnie ci się coś wygenerowało
    automatycznie.

> [...]
    > kod. Wchodząc na gazeta.pl czy Onet.pl następuje automatyczne
    > przekierowanie na wersje "lajt" dla komórek. Jak to zrobić?

    http://wurfl.sourceforge.net/backgroundinfo.php

    A konkretnie:
    PHP: http://wurfl.sourceforge.net/nphp/
    JAVA: http://wurfl.sourceforge.net/njava/

    WURFL jest biblioteką wykrywającą możliwości różnych przeglądarek. Jedną z flag jest
    to, czy
    urządzenie (przeglądarka) jest mobilne.

    Jeśli wykryjesz że tak jest, możesz przejść do treści dla przeglądarek mobilnych:
    http://en.wikipedia.org/wiki/XHTML_Mobile_Profile

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 5. Data: 2009-08-04 08:53:20
    Od: "Yeah Baka" <y...@g...pl>

    >Czy osoba która robi mi stronke powinna wiedziec o co chodzi jesli
    >przekaże że ma "wrzucic osobny styl dla media="handheld" " ?

    Nie bedzie mial z tym problemu

  • 6. Data: 2009-08-04 10:40:24
    Od: "Maveriq" <N...@i...pl>

    > Wchodząc na gazeta.pl czy Onet.pl następuje automatyczne
    > przekierowanie na wersje "lajt" dla komórek. Jak to zrobić?

    http://www.hotscripts.com/category/php/scripts-progr
    ams/wap-wml/

    Jeden ze skryptów wykrywających przeglądarkę (telefon kom.) i dwie wersje
    strony. Na mojej e51 Flash chodzi, aczkolwiek mimo wszystko lepiej
    zastosować dwie wersje WAP (WML) i HTML. Pomimo, iż kasty WML i strony HTML
    mają podobną strukturę , to jednak dwa różne tematy.

    Pozdrawiam, M.(a jak! :)