-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z zapłonem diesla...
Date: Sat, 25 Jan 2014 21:03:17 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 93
Message-ID: <lc15a6$rpa$1@usenet.news.interia.pl>
References: <lbrhfl$ffo$1@news.task.gda.pl> <lbt7s9$pp0$1@mx1.internetia.pl>
<lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<lbush6$62m$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<c...@g...com>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1390680198 28458 83.15.205.22 (25 Jan 2014 20:03:18
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jan 2014 20:03:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <c...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521075
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-25 01:34, k...@g...com pisze:
> W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisał(a):
>>
>>> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>>
>>>>>> Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
>>
>>>>> Dobry żart z rana... :-)
>>
>>>> A co w tym smiesznego?
>>
>>>
>>
>>> Czytałeś procedurę startową, którą opisał semi?
>>
>>> Jeśli tak ma wyglądać _bezproblemowe_ odpalanie, to mnie to po prostu
>>
>>> śmieszy.
>>
>>
>>
>> A co w niej problemowego ?
>>
>>
>>
>> Ja to kiedys widzialem diesla. Aby odpalic w zimie nalezalo:
>>
>>
>>
>> -wlaczyc swiece i poczekac na zgasniecie lampki, co w tym modelu
>>
>> trwalo z minute,
>>
>> -wylaczyc i wlaczyc grzanie ponownie, i znow minuta,
>>
>> -niektorzy twierdzile ze trzeci raz pomaga,
>>
>> -gaz do dechy,
>>
>> -rozrusznik ... i krecimy dlugo, 5, 10 s ...
>>
>> -po tych kilunastu sekundach slychac ze cos lapie ... ale krecimy
>>
>> dalej,
>>
>> -po kolejnych dlugich sekundach slychac ze lapie juz regularnie -
>>
>> mozna wylaczyc rozrusznik.
>>
>> -ale gazu nie puszczamy - czekamy az sie rozkreci do ok 2000 rpm,
>>
>> -jak przekroczy - bardzo powoli popuszczamy gaz, trzymajac obroty, nie
>>
>> mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa,
>>
>> -po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz
>>
>>
>>
>> J.
>
> Wyciągamy gruszkę żarową i grzejemy ja lutlampą. Jak zrobi się czerwona wkładamy na
miejsce. Zdejmujemy kierownicę i zakładamy ją na oś silnika. Kręcimy kierownicą jak
korbą do momentu aż zapali. Jak nie zapala wyciągamy gruszkę żarową i grzejemy ją
lutlampą do czerwoności...... To się nazywa upierdliwa procedura a nie siedząc w
kabinie samochodu dwa razy przekręcić kluczyk zeby dwa razy świece rozgrzać i za
drugim razem przekręcić go dalej żeby włączyć rozrusznik.
Ale wtedy z reguły odpalało się silnik i nie gasiło na noc: chodził,
dopóki był potrzebny. Czasami talie Lanz Bulldogi czy wczesna Ursusy
były zapalane raz na całe żniwa.
> Kiedyś widziałem jak odpalali chyba ośmio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z
korby po cylindrze odpalali. Jak pracował na trzech to korba byla niepotrzebna.
Kręcący wyglądał tak jak by miał za chwilę zejść.
>
W jaki sposób były sprzęgane poszczególne cylindry?
Pierwszy raz o czymś takim słyszę.
Masz jakieś linki/wskazówki?
Natomiast widziałem starsze dizle (ale już powojenne), gdzie najpierw
był odpalany mały silniczek spalinowy - taki jak od Warszawy czy Syreny,
który robił za rozrusznik dużego dizla.
> I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu prądotwórczego 12
> cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala się go detonując małe
> ładunki wybuchowe podobne do ślepych naboi.
M.in. w czołgach bywały butle ze sprężonym powietrzem.
Ale Tygrysy musiały być ciepłe, więc bywały co kilka godzin przepalane.
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.14 21:46 wowa
- 25.01.14 23:04 RoMan Mandziejewicz
- 25.01.14 23:47 gobo
- 26.01.14 00:18 yabba
- 26.01.14 00:26 k...@g...com
- 26.01.14 00:21 yabba
- 26.01.14 00:31 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.14 00:32 k...@g...com
- 26.01.14 00:55 J.F.
- 26.01.14 01:06 JK
- 26.01.14 08:28 sqlwiel
- 26.01.14 08:32 sqlwiel
- 26.01.14 10:10 Artur Maśląg
- 26.01.14 11:27 AZ
- 26.01.14 11:35 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=