  • Data: 2009-03-16 07:15:09
    Temat: Re: Problem z zapalaniem XJ600 po kilkudniowym postoju
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Solo wrote:
    > Znajomy ma XJ600 z 98r, którą boryka problem. Mianowicie jak moto
    > pozostawi na kilka dni to jest problem z jej odpaleniem. Ja jej
    > jeszcze nie oglądałem ale z tego co opowiada to jak zostawił ją po
    > przejażdżce na 3 dni to jeszcze zapalała, a gdy postała dłużej jak
    > 3 dni no to bydle już tak łatwo zagadać nie chce. Sprawdzał świece
    > - iskra niby jest i są mokre , ale mam wrażenie, że powinien
    > wymienić w pierwszej kolejności świece (gdyż jeszcze ich nie
    > wymieniał od zakupu, a moto kupił na koniec sezonu wiec zrobił
    > kilkaset km), a drugie co mi przychodzi do głowy to czyszczenie i
> [...]

    Czy to jest XJ600S/N? Jeśli tak to niech znajomy wymieni motocykl albo
    nic nie wymienia.
    Te modele tak mają i nic z tym nie zrobisz.
    Odpalanie po dłuższym postoju wygląda tak:
    Kranik na PRI, zostawiasz na kilkadziesiąt sekund, wyciągasz ssanie,
    włączasz zapłon, kręcisz rozrusznikiem, jeśli nie odpala zostawiasz na
    3-5 minut, znowu kręcisz. Najważniejsze są długie przerwy pomiędzy
    kręceniem rozrusznikiem. Dokładnie taką procedurę wypracowałem sobie
    przez 3 lata posiadania Diversion i była najskuteczniejsza. Nie
    potrafię tego wytłumaczyć sensownie, po prostu TTTM, robiąc krótkie
    przerwy pomiędzy kręceniem rozrusznikiem nieraz wyładowywałem
    akumulator, robiąc bardzo długie przerwy (kilkuminutowe) czasem
    zagadała po drugim, trzecim kręceniu co przy krótkich przerwach było
    niemożliwe.
    Reasumując: nigdy więcej tego parcha :)

    --
    Diobeu