  • 1. Data: 2009-03-15 19:45:49
    Temat: Problem z zapalaniem XJ600 po kilkudniowym postoju
    Od: Solo <s...@g...com>

    Znajomy ma XJ600 z 98r, którą boryka problem. Mianowicie jak moto
    pozostawi na kilka dni to jest problem z jej odpaleniem. Ja jej jeszcze
    nie oglądałem ale z tego co opowiada to jak zostawił ją po przejażdżce
    na 3 dni to jeszcze zapalała, a gdy postała dłużej jak 3 dni no to bydle
    już tak łatwo zagadać nie chce. Sprawdzał świece - iskra niby jest i są
    mokre , ale mam wrażenie, że powinien wymienić w pierwszej kolejności
    świece (gdyż jeszcze ich nie wymieniał od zakupu, a moto kupił na koniec
    sezonu wiec zrobił kilkaset km), a drugie co mi przychodzi do głowy to
    czyszczenie i regulacja gaźników.
    Jeśli komuś przychodzi do głowy jakieś sensowne rozwiązanie dlaczego po
    dłuższym postoju moto nie gada to prosze o podzielenie sie opinią.

    Pozdro
    Solo R1

  • 2. Data: 2009-03-15 19:56:31
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Solo" napisał w wiadomości

    > Jeśli komuś przychodzi do głowy jakieś sensowne rozwiązanie dlaczego po
    > dłuższym postoju moto nie gada to prosze o podzielenie sie opinią.

    miałem podobną sytuację z Ducatem-przy źle ustawionej mieszance po
    dwutygodniowym postoju ne zapalił juz wcale,po ustawieniu nie było już
    problemu.
    Przy odpalaniu na zimno wrażenie było takie jakbym palił bez ssania.

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 3. Data: 2009-03-16 07:15:09
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Solo wrote:
> [...]
    > rozwiązanie
    > dlaczego po dłuższym postoju moto nie gada to prosze o podzielenie

    Czy to jest XJ600S/N? Jeśli tak to niech znajomy wymieni motocykl albo
    nic nie wymienia.
    Te modele tak mają i nic z tym nie zrobisz.
    Odpalanie po dłuższym postoju wygląda tak:
    Kranik na PRI, zostawiasz na kilkadziesiąt sekund, wyciągasz ssanie,
    włączasz zapłon, kręcisz rozrusznikiem, jeśli nie odpala zostawiasz na
    3-5 minut, znowu kręcisz. Najważniejsze są długie przerwy pomiędzy
    kręceniem rozrusznikiem. Dokładnie taką procedurę wypracowałem sobie
    przez 3 lata posiadania Diversion i była najskuteczniejsza. Nie
    potrafię tego wytłumaczyć sensownie, po prostu TTTM, robiąc krótkie
    przerwy pomiędzy kręceniem rozrusznikiem nieraz wyładowywałem
    akumulator, robiąc bardzo długie przerwy (kilkuminutowe) czasem
    zagadała po drugim, trzecim kręceniu co przy krótkich przerwach było
    niemożliwe.
    Reasumując: nigdy więcej tego parcha :)

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 4. Data: 2009-03-16 08:04:17
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Marcin Gardeła pisze:

    > Czy to jest XJ600S/N? Jeśli tak to niech znajomy wymieni motocykl albo
    > nic nie wymienia.

    A czy '98 nie miały już jakiegoś podgrzewania gaźników, żeby to trochę
    poprawić ?

    > Te modele tak mają i nic z tym nie zrobisz.

    Jako były użytkownik XJ 600S '95 mogę to potwierdzić.

> [...]
    > przez 3 lata posiadania Diversion i była najskuteczniejsza. Nie potrafię
    > tego wytłumaczyć sensownie, po prostu TTTM

    Procedurę też. A jak nie pomoże, to można wymienić świece, na pewno nie
    zaszkodzi, szczególnie jak nie wiadomo kiedy były zmieniane.

    > Reasumując: nigdy więcej tego parcha :)

    Wiadomo, że nigdy więcej, ale na początek nie była taka zła ;)

    DrFugazi && GSX 1300R Hayabusa
    http://moto.drfugazi.eu.org

  • 5. Data: 2009-03-16 08:54:34
    Od: "Mario123" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Solo" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > Znajomy ma XJ600 z 98r, którą boryka problem. Mianowicie jak moto
    > pozostawi na kilka dni to jest problem z jej odpaleniem.
    ***
    Na grupie ktoś kiedyś pisał zeby próbować odpalać bez ssania, o
    ile mnie pamięć nie myli.

    Ja miałem XJ600s 98r. i raczej nie było problemu z odpaleniem, odpalała
    po 1-2 miesiącach bez problemu (jeżeli aku naładowane), ewentualnie trochę
    kapryśnie chodziła na ssaniu, jak się rozgrzała to było ok. :)

    pozdrawiam
    --
    Mariusz (Mario123)
    FZ6 Fazer S2 '07

  • 6. Data: 2009-03-16 09:54:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 16.03.2009 DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org> napisał/a:

    > Jako były użytkownik XJ 600S '95 mogę to potwierdzić.

    Moja była z 93' i też zagadywała po dłuższym postoju po którymś tam
    zakręceniu.

    Gdzieś usłyszałem kiedyś że to paliwo paruje z gaźników. Nie wiem
    czy to prawda, ale kiedy skończyło mi się kiedyś po drodze, to po
    dopchaniu na stację i zatankowaniu, ponowne odpalenie właśnie tak
    wyglądało. Pracownik stacji doradził mi nawet zezłomować parcha zamiast
    lać do niego paliwo.

    > Procedurę też. A jak nie pomoże, to można wymienić świece, na pewno nie
    > zaszkodzi, szczególnie jak nie wiadomo kiedy były zmieniane.

    > Wiadomo, że nigdy więcej, ale na początek nie była taka zła ;)

    Eeetam moja była właściwie bezproblemowa, choć humorzasta, ale miło
    wspominam.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 7. Data: 2009-03-16 12:44:33
    Od: Solo <s...@g...com>

    Marcin Gardeła pisze:
    > Czy to jest XJ600S/N? Jeśli tak to niech znajomy wymieni motocykl albo
    > nic nie wymienia.

    Wersja S ale ze zmianą moto bedzie cięzko gdyż, poza tą usterką jest w
    całkiem niezłym stanie a ponadto jest to pierwsze poważne moto po MZ150
    kolegi, które kupił na koniec zeszłego sezonu, wiec jeszcze nie miał
    okazji tak naprawdę nią pojeździć.

    Solo R1

  • 8. Data: 2009-03-16 18:39:07
    Od: o...@w...pl

    Ja mam XJ 600S z 1992r. i jeśli odpalam ją chociaż co dwa tygodnie, to
    jeśli akumulator jest oki, pali od pierwszego razu, bez konieczności
    przestawiania kranika w położenie PRI. I nie zgodzę się z opinią, że
    jest to zły motocykl, zwłaszcza na pierwsze poważne moto, ja
    przesiadłem się na XJ z Jawy 350 i polecam.

  • 9. Data: 2009-03-17 08:12:09
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Solo" napisal...

> [...]
    > Jeśli komuś przychodzi do głowy jakieś sensowne rozwiązanie dlaczego po
    > dłuższym postoju moto nie gada to prosze o podzielenie sie opinią.

    Problemy z zapalaniem niby typowe dla diversiona, tylko ze: po pierwsze
    primo nie po 3 dniach postoju, po drugie primo nie w tym roczniku
    (elektryczne podgrzewanie i zmienione dysze dosc skutecznie poprawily
    sytuacje). Ja bym zmienil te swiece, potem sprawdzil czy dziala podgrzewanie
    gaznikow a ewentualnie na koncu czyszczenie i regulacja.

    ps. jeszcze z najprostszych rzeczy warto sprawdzic ssanie (moze cos linka
    nie domaga) no i oczywiscie akumulator :)

    Powodzenia
    marvin
    xj600s

  • 10. Data: 2009-03-18 19:21:27
    Od: zbyhoo <z...@o...pl>

> [...]
    > primo nie po 3 dniach postoju, po drugie primo nie w tym roczniku
    > (elektryczne podgrzewanie i zmienione dysze dosc skutecznie poprawily

    Zgadzam sie z przedpiszca. sie kiedys posiadalo XJ600S z 97 roku, juz
    miala podgrzewanie gaznikow i cos tam lepszego z dyszami. Po zimie w
    nieogrzewanym garazu zapalala po drugim cyklu maks kilkusekundowego
    chechlania. Nigdy nie zalala swiec ani nie zezarla akumulatora podczas
    rozruchu. Fajne moto bylo, silnik 4-cyl, zajefajnie elastyczny. Po co
    komu setka koni i fefnascie zaworow :-) Poza tym nie osmielilbym sie
    napisac o zadnym - sprawnym - motocyklu per "parch". To tak jak w
    dowcipie o kobietach - niektore z nich cos w sobie maja, w inne trzeba
    to dopiero wlozyc... Z kazdego "parcha" mozna zrobic fajna drynde i na
    odwrot - bedac pajacem kazde moto mozna sprowadzic do roli parcha...
    Ale to swiadczyloby tylko o poziomie uzytkownika i autentycznosci jego
    motocyklowej pasji :-)
    Pozdrowale i niech farelka, model Slonce w koncu zacznie dzialac !!!
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S '00
    Olkusz/Dabrowa Gornicza