  • Data: 2013-07-25 13:05:09
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.4145414839725222301@news.neostrada.pl

> [...]
    > odpowiada za reakcje Y u odbiornika (wykonanie polecenia). Transmisja
    > jest zawsze jednokierunkowa i każda jedna transmisja (prawidłowa) daje
    > prawidłową reakcje Y.
    >
    > W Twojej propozycji Xb było komunikatem zawierającym polecenie, nrsekw i
    > podpis. Ten nrsekw jest wlaśnie "w środku" strumienia komunikatu i ma
    > zapewnić unikalnosc.
    > Analizujac strumień Xb jest to nic innego jak jeden wielki nr sekwencyjny,
    > ktory może się pojawić tylko raz, ergo liczbę poleceń mamy ograniczona
    > liczba kombinacji Xb - liczba prawidłowych Xb.

    Tu nie rozumiem.
    Jaką liczbę poleceń liczysz, że od wszystkich kombinacji odejmujesz
    kombinacje prawidłowe ?
    Prawidłowe to są te które można w danym momencie wysłać, aby uzyskać Y, czy
    te które do tej pory wysłano ?
    Nadal nie rozumiem dlaczego w jakiś specjalny sposób wyróżniasz to, że
    nrsekw jest w środku strumienia. Czy to coś zmienia jakby był na początku ?

    > Pytanie dodatkowe: czy proponowana przez Ciebie metoda podpisu daje ten
    > sam podpis dla tego samego komunikatu, czy ten sam komunikat może
    > generowac różne (prawidlowe) podpisy (podobnie jak hash ograniczony
    > kombinacja możliwych saltow)

    Proponowana przeze mnie metoda daje dla tej samej podpisywanej treści
    (polecenie+nrsekw) ten sam podpis.
    Nie widzę najmniejszego sensu w podpisie, który mógłby mieć wiele różnych
    wartości dla tej samej treści bo:
    - atakujący miałby odpowiednio większą szansę losowego trafienia w
    prawidłowy podpis,
    - odbiornik miałby znacznie więcej roboty, aby sprawdzić, czy podpis jest
    jednym z prawidłowych.
    P.G.