  • Data: 2013-07-30 11:49:49
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Jul 2013 10:43:45 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Jak zacząłeś wykładać swoją teorię Xb -> Y to wyglądało jak
    wypowiedź kogoś,
    > kto ma sprawę dokładnie przemyślaną i chce wyłożyć ją pytającemu no
    i bez
    > sprawdzania założyłem, że jesteś jednym z odpowiadających a nie
    pytającym.

    Historia była prosta, chciałem użyć XTEA bo jest w sam raz na
    ograniczone zasoby i używałem go wcześniej z bootloaderem. Załozenie
    było takie, aby komunikacja była tylko w jedną stronę (polecenie->
    wykonanie) i była jak najkrótsza. Ustaliłem sobie klucz, liczbę rund
    ustaliłem na 64. Zaszyfrowalem polecenie "włącz P1" aby przesłać je
    do drugiego mcu. XTEA "zmieniła" polecenie na ciąg bajtów
    "0x5693290689607436". Mcu2 odebrał ten strumień i prawidłowo
    rozszyfrował na "włącz P1". Tylko, że jak ponownie wysłać ten sam
    "tekst" to xtea wygeneruje ten sam ciąg "0x5693290689607436". Taki
    sposób szyfrowania komunikacji nic nie da bo wystarczy powtórzyć sam
    zaszyfrowany ciąg aby uzyskać ten sam efekt. Zdziwiło mnie, że zawsze
    dostaję ten sam zaszyfrowany ciąg... i tak powstał ten wątek.

    W gpg przy szyfrowaniu tego samego tekstu tym samym kluczem/hasłem
    zawsze na wyjściu jest inny ciąg bajtów, od czego to zależy?

    --
    Marek