  • Data: 2013-07-30 17:51:22
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.2513024364213008607@news.neostrada.pl

    > co to
    > obiło się o
    >
    > xtea:
    > http://en.m.wikipedia.org/wiki/XTEA

    Jakby więcej jest tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/XTEA

    AES pochodzi z konkursu z 1997 roku i jest implementowany hardwareowo w
    wielu procesorach więc nie szukałem innego algorytmu.
    Wychodzi na to, ze XTEA został opisany w 1997 roku w jakimś raporcie
    wewnętrznym.
    Ciekawe:
    - kiedy stał się publicznie znany,
    - czy jest efektywniejszy od AES (może kiedyś porównam wydajność).

    > gpg:
    > http://pl.m.wikipedia.org/wiki/GNU_Privacy_Guard

    Na pierwszy rzut oka rozumiem, że gpg to bardziej aplikacja niż algorytm.

    > "dostępne gdzieś" gpg brzmi humorystycznie, mam nadzieję, że żartujesz...

    Wcale nie żartowałem. Tak użyte pojęcie gdzieś jest dla mnie po prostu
    szersze od pojęcia internet, czy wikipedia, a nie chciało mi się sprawdzać
    co to takiego to gpg i gdzie to może być dostępne.
    Nigdy wcześniej się nie spotkałem, a o pgp to słyszałem tylko tyle, że
    autora wsadzili za złamanie embarga na algorytmy 128 bitowe.
    P.G.