    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Date: Thu, 25 Jul 2013 10:54:14 +0200

    news:almarsoft.1189924782676989363@news.neostrada.pl
    > Ale to jest sposób komunikacji, w którym:
    >
    > Xb -> Y
    >
    > gdzie Xb polecenie o ilosci bajtow b wysłane z nadajnika
    > Y akcja odbiornika (wykonanie polecania Xb)
    >

    > nie analizujac zupełnie zawartości Xb daje nam
    > ograniczona liczbę możliwych Xb tj. ograniczoną wielkością możliwych
    > kombinacji zbioru b. Jeśli b będzie małe, a założenie jest takie aby
    > komunikacja była jak najkrótsza, to wystarczy wypróbować wszystkie możliwe
    > kombinacje. Model wręcz stworzony do replay attack.

    Jeśli znasz chociaż trochę angielski to powinieneś wiedzieć, że replay
    oznacza "ponowne odtworzenie".
    Rozmiar b nie ma nic wspólnego z możliwością lub niemożliwością ponownego
    odtworzenia podsłuchanej komunikacji.

    Natomiast możliwość łatwego wypróbowania wszystkich kombinacji jest
    czynnikiem sprzyjającym atakowi siłowemu właśnie na tym polegającemu.

    > Odbiornik musiałby pamiętać ostatni nr sekwencyjny aby nie przyjąć już
    > użytego. Takie rozwiązanie ma kolejne dwa zastrzeżenia:
    > 1. jawna komunikacja, skrót dostępny jak na dłoni, można go użyć jako wsad
    > do analizy krypto w celu wykrycia jego słabości.

    Podpisy CMAC HMAC nie muszą być ukrywane aby były bezpieczne.

    > 2. nr sekwencyjny musiałby być zapisywany w jakieś pamieci nieulotnej,
    > przy kilku tysiącu poleceń na godzinę flash mcu może szybko przekroczyć
    > gwarantowana liczbe zapisów. Trzeba by mieć jakiś zewnętrzny, odpowiednio
    > duży flash. A mając zewnętrzna pamięć ja trzeba by też chronić, by nie
    > można było zewnętrznie zmodyfikować jej zawartość (zmniejszyć numer
    > sekwencyjny).

    Ten nierozwiązywalny według Ciebie problem da się rozwiązać na co najmniej
    kilka sposobów.

    > PozostajeStosowanie nr sekwencyjnego "w środku" działa dodatkowo na
    > niekorzyść, bo powoduje, ze dla różnych b istnieje takie samo Y (dokładnie
    > tyle ile jest możliwych nr sekwencyjnych).

    Nie rozumiem koncepcji "w środku".
    P.G.