  • Data: 2013-07-23 22:57:48
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.07.2013 10:25, Piotr Gałka wrote:

    > Potrzebujesz podpisywania, a nie szyfrowania.
    > Przed poleceniem (nawet jawnym) umieść kolejny numer i całość podpisz
    > (CMAC, HMAC).

    No właśnie pytanie jest czego potrzeba. Czy użyje się
    msg=serial+msg;
    msg=msg+md5(md5(msg)+key);

    czy
    msg=serial+msg;
    msg=3des(msg,key);

    jest często kwestią gustu. Dobra funkcja skrótu jest dość długa więc
    użycie jej może znacznie powiększyć wiadomość, z drugiej strony hash
    liczy się często szybciej niż trwa szyfrowanie większych danych...

    > Odbiornik akceptuje tylko polecenia z dowolnym wyższym numerem od
    > poprzedniego, ale prawidłowo podpisane.
    > Są jakieś teoretyczne wyliczenia do ilu takich ramek podpis bazujący na
    > kluczu 128 bit można uznać za bezpieczny. Są to ilości chyba rzędu 2^64.
    > Po wyczerpaniu tej liczby należy wymienić klucze, w żadnym wypadku nie
    > wolno umożliwić liczenia od początku z tym samym kluczem.

    Szczerze mówiąc nie wiem jak skomentować umieszczenie w jednym zdaniu
    "2^64" i "wyczerpanie tej liczby".

    Michoo