  • Data: 2013-07-25 09:57:33
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Jul 2013 10:25:36 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Potrzebujesz podpisywania, a nie szyfrowania.
    > Przed poleceniem (nawet jawnym) umieść kolejny numer i całość
    podpisz (CMAC,
    > HMAC).
    > Odbiornik akceptuje tylko polecenia z dowolnym wyższym numerem od
    aby
    > poprzedniego, ale prawidłowo podpisane.

    Ale to jest sposób komunikacji, w którym:

    Xb -> Y

    gdzie Xb polecenie o ilosci bajtow b wysłane z nadajnika
    Y akcja odbiornika (wykonanie polecania Xb)

    nie analizujac zupełnie zawartości Xb daje nam
    ograniczona liczbę możliwych Xb tj. ograniczoną wielkością możliwych
    kombinacji zbioru b. Jeśli b będzie małe, a założenie jest takie aby
    komunikacja była jak najkrótsza, to wystarczy wypróbować wszystkie
    możliwe kombinacje.
    Model wręcz stworzony do replay attack.
    Odbiornik musiałby pamiętać ostatni nr sekwencyjny aby nie przyjąć
    już użytego. Takie rozwiązanie ma kolejne dwa zastrzeżenia:
    1. jawna komunikacja, skrót dostępny jak na dłoni, można go użyć jako
    wsad do analizy krypto w celu wykrycia jego słabości.
    2. nr sekwencyjny musiałby być zapisywany w jakieś pamieci
    nieulotnej, przy kilku tysiącu poleceń na godzinę flash mcu może
    szybko przekroczyć gwarantowana liczbe zapisów. Trzeba by mieć jakiś
    zewnętrzny, odpowiednio duży flash. A mając zewnętrzna pamięć ja
    trzeba by też chronić, by nie można było zewnętrznie zmodyfikować jej
    zawartość (zmniejszyć numer sekwencyjny).
    PozostajeStosowanie nr sekwencyjnego "w środku" działa dodatkowo na
    niekorzyść, bo powoduje, ze dla różnych b istnieje takie samo Y
    (dokładnie tyle ile jest możliwych nr sekwencyjnych).

    --
    Marek