  • Data: 2013-07-24 08:50:15
    Temat: Re: Problem z szyfrowaniem komunikacji między mcu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:ksmrch$4sf$2@mx1.internetia.pl...

    > Szczerze mówiąc nie wiem jak skomentować umieszczenie w jednym zdaniu
    > "2^64" i "wyczerpanie tej liczby".

    Faktycznie może być podejrzane. Nawet jakby nie w jednym zdaniu :).
    Możliwe, że tam było 2^48 (nie pamiętam, wyszukanie w książce zajęło by mi
    za dużo czasu, bo nie wiem przy jakiej okazji to pisali). Poza tym to są
    jakieś wyliczenia teoretyczne, które zakładają brak praktycznych
    ograniczeń - na przykład na liczbę ramek wysyłanych na sekundę. OIDP w
    przykładach rozmieszczenia danych w bloku licznikowym (preferują tryb CTR)
    stosują 32 bitowy licznik ramek i 32 bitowy licznik bloków w ramce.
    Autorzy sugerując wybór odpowiednich algorytmów i wielkości kluczy itp.
    zakładają, że tworzony obecnie system ma zapewnić bezpieczeństwo przez 50
    lat. Wyjątkiem są systemy z kluczem publicznym, które gdyby miały zapewnić
    bezpieczeństwo na 50 lat wymagały by znacznie dłuższych kluczy niż stosowane
    obecnie i zbytnio obniżyły by wydajność systemów. Dlatego dla systemów
    klucza publicznego zakładają niełamalność przez 20 lat, ale twierdzą, że
    takie systemy (w przeciwieństwie do systemów z kluczem symetrycznym) muszą
    być skalowalne, aby stopniowo, wraz ze wzrostem mocy obliczeniowych
    zwiększać długość kluczy.
    P.G.