  • Data: 2014-03-04 18:25:48
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > http://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7RUdXckRh
    a3JiYXM/edit?usp=sharing

    > To zdjęcie jest wykonane przez Sony A77, obiektyw Tamron 70-300 USD,
    > ogniskowa 90mm, f 4.5, czas 1/80. Zdjęcie zrobione z ręki ze
    > stabilizacją, która sama z siebie wnosi lekkiego blura (szczególnie na
    > długich ogniskowych) i wybrana przesłona nie jest najostrzejsza dla
    > tego obiektywu. Zdjęcie wywołane za pomocą ACR z zerowymi nastawami, a
    > w szczególności z zerowym mikrowyostrzaniem. Uważam, że jest ostre i
    > tylko na upartego można je wyostrzać bardziej. Gdybym zrobił je ze
    > statywem, bez stabilizacji z f 6.8+, to byłaby absolutna brzytwa.
    > Każdy piksel obrazu wymuskany.

    Tak sobie IMHO. I weź pod uwagę, że to jest 1680x1469 (chyba że coś źle
    kliknąłem). Właściwie to w którym miejscu ono jest ostre?

    (Mam takie lekkie zboczenie nt. ostrości, bo czasem potrzebuję podobnych
    zdjęć "pół-makro" (technicznych) i na takim niczego bym nie widział).

    BTW robiłem podobne zdjęcia Tamronem 70-300 (nie pamiętam którym
    dokładnie) i były znacznie ostrzejsze, chociaż też nie powalały.
    Może moje obiekty, albo np. aparat/lustro były bardziej nieruchome.
    --
    Krzysztof Hałasa