  • Data: 2014-02-24 16:29:36
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 24. Februar 2014 15:35:58 UTC+1 schrieb anacron:

    > Zdjęcia testowe. Wykonane do RAW, stabilizacja wyłączona, ogniskowa 18,
    >
    > priorytet przesłony. Ze zdjęciami nic nie robione, poza
    >
    > przekonwertowaniem ich (każdego w identyczny sposób) do jpg.
    >

    > F8 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f8.jpg

    > F9 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f9.jpg

    > F10 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f10.jpg

    > F11 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f11.jpg

> [...]

    to zalezy od obiektywu

    im obiektyw gorzej skorygowany tym nalezy bardziej przymknac przyslone by uzyskac
    maksimun rozdzielczosci.
    jesli Twoje obiektywy osiagaja max rozdz ma 9,5 to by swiadczylo ze nie naleza do
    najlepiej skorygowynach - takie rzeczywiscie nalezy przymykac , ale i nie mozna
    oczekiwac od nich cudow.

    dobre obiektywy , z malymi bledami optycznymi osiagaja max rozdz na ok 3,5 -4.

    aby przekonac sie jak dobrze jest korygowany obiektyw wcale nie musze znac wartosci
    liczbowych rozdzielczosci - te zaleza rowniez od matrycy.
    to co raobia optyczni nie jest mi potrzebne.

    wystarczy rzut oka na ksztalt krzywej rozdzielczosc = f(przyslona) i informacja dla
    jakiej przyslony osiaga ta krzywy maksimum.

    im dla mniejszej przyslony wyzsza rozdzielczosc ( niezaleznie jaka ) tym lepszy
    obiektyw.

    moge to dokladniej opisac i uzsadnic , ale nie ma takiej potrzeby.