  • Data: 2014-02-28 16:41:39
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 15:35, anacron pisze:

    > Zdjęcia testowe. Wykonane do RAW, stabilizacja wyłączona, ogniskowa 18,
    > priorytet przesłony. Ze zdjęciami nic nie robione, poza
    > przekonwertowaniem ich (każdego w identyczny sposób) do jpg.

    Musze się wycofać z podejrzeń, że stabilizacja mogła mieć związek z tym
    co obserwujesz. Obiektyw jest gorszy niż przypuszczałem. Radziłbym
    zrobić test z przestrzeliwaniem ostrości. Ustaw sobie kilka przedmiotów
    na stole - jeden za drugim w niewielkiej odległości. Ustaw AF na
    środkowy i zobacz, który wyjdzie ostro. Jeśli obiektyw przesuwa focus do
    przodu lub do tyłu, to zweryfikuj czy możesz to w ustawieniach aparatu
    skorygować. Nie wiem czy Twój model to posiada lecz w A77 mam
    zapamiętywanie korekt AF dla różnych obiektywów (pamięć do 30 sztuk).
    Jeśli ostrość jest ustawiana poprawnie - pozostaje kupić lepszy
    obiektyw. Z tanich i dobrych polecam Tamrona. Oczywiście nie każdy model.

    Marek