  • Data: 2021-06-17 17:32:40
    Temat: Re: Problem z jeszcze jednym klonem Spectrum
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 17 czerwca 2021 o 00:00:03 UTC-5 Atlantis napisał(a):

    > Byłoby to zgodne z analogicznymi objawami w oryginalnym spectrum, ale:
    > - Tam powodem były znane z awaryjności układy DRAM, ja mam pojedynczy
    > chip SRAM.
    > - Chip przed zamontowaniem w podstawce przeszedł (kilkukrotny) test
    > MiniProgiem.
    > - Próbowałem też podmienić pamięć na inny egzemplarz - w niczym nie
    > pomogło...

    Niekoniecznie sama pamiec musi byc winna. Akurat bawie sie neopixlami i uklad (13
    diod w szeregu) zachowywal sie niestabilnie.
    Powodem okazala sie pasta lutownicza jakiej uzylem bo nie mialem innego topnika. Po
    wyczyszczeniu dziala stabilnie.

    U ciebie powodem moga byc luty, pasta, blad na plytce...

    > Przez chwilę myślałem, że winny może być fakt, że użyłem 628128 zamiast
    > UT621024, ale z tego co widzę te pamięci są zamiennikami i ludzie z
    > powodzeniem używają 628128 w tej konstrukcji.
    > To znaczy? Jak to zrobić?
    > Wiem tyle, że kilka prób programowania zakończyło się powodzeniem, a
    > urządzenie z grubsza zachowuje się jak Spectrum.

    Ta korupcja to moze brak styku na jednym bicie liniii adresowej albo danych. Tak
    wyglada. No, jesli przyjac ze scalaki dobre...
    No, moze tez zasilanie niestabilne byc. Trudno wyrokowac bez pomiarow.

    > Niemniej musiałem programować trochę "na około" bo z jakiegoś powodu
    > Quartus Programmer nie chce u mnie pod Debianem wykrywać programowanego
    > układu, chociaż sam programator widzi. Zadziałała dopiero metoda z
    > eksportem do pliku SVF, OpenOCD i Telnetem, opisana tutaj:
    >
    > https://itooktheredpill.irgendwo.org/2018/programmin
    g-the-epm240-devboard-on-linux/

    Skoluj sobie jakis analizator logiczny. One drogie nie sa. A jak widze na jutubie jak
    upraszczaja diagnostyke to az czasem dech zatyka.