-
1. Data: 2009-01-25 09:50:05
Temat: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
Witam,
Pytanie do znawcow tematu.
Mam problem z hamulcami - mianowicie dzwignia hamulca jest miekka -
milion sposobow na odpowietrzanie nie podzialalo. Po wszystkim
postanowilem oddac motor do mechanika - ten odpowietrzyl "na ile mogl"
i powiedzial mi ze to pompa juz nie dziala tak jak powinna.
Po zacisnieciu przewodow zaraz za zaciskami (metalowym "zaciskaczem")
- dzwignia hamulca jest twarda jak stal. Po zdjeciu "zaciskacza" (sory
ale nie wiem jak to sie nazywa po polsku - szczypce?:) jest flaczasto
i minimalnie twardnieje po kilkukrotnym wcisnieciu.
Pytanie:
Czy to jest jednak pompa? Jesli tak to dlaczego po zaklampowaniu
przewodow dzwignia jest praktycznie idealnie twarda (czy moze czegos
nie rozumiem i tak moze byc nawet jesli pompa jest nie teges) ?
Wymienilem plyn, uszczelniacze w tloczkach - nic nie cieknie.
Wiec gdzie moze byc problem? Pompa? Uszczelniacze "trzymaja" tloczki?
Pozdrawiam,
mt
-
2. Data: 2009-01-25 12:41:18
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Uzytkownik <m...@h...co.uk> napisal w wiadomosci
news:409ff9bc-3f8d-4882-b277-
> Czy to jest jednak pompa? Jesli tak to dlaczego po zaklampowaniu
> przewodow dzwignia jest praktycznie idealnie twarda (czy moze czegos
> nie rozumiem i tak moze byc nawet jesli pompa jest nie teges) ?
> Wymienilem plyn, uszczelniacze w tloczkach - nic nie cieknie.
> Wiec gdzie moze byc problem? Pompa? Uszczelniacze "trzymaja" tloczki?
a zrób jeszcze tak ze zacisnij przewód na dole przed zaciskiem, bo moze
przewód jest do dupy i puchnie, masz w oplocie czy bez?
Jesli zaciskasz przewód tuz za pompa i jest dobrze a jak zacisniesz przed
zaciskiem i jest dupa to znaczy ze przewód jest do kitu.
No i nie wiem jak tam odpowietrzasz bo juz widzialem kilka "fachowych" metod
po których hebel byl taki jak opisujesz:)
Pozdrawiam
Rafal
450exc
-
3. Data: 2009-01-25 19:01:01
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 12:41, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> wrote:
> Uzytkownik <m...@h...co.uk> napisal w wiadomosci
> news:409ff9bc-3f8d-4882-b277-
>
> > Czy to jest jednak pompa? Jesli tak to dlaczego po zaklampowaniu
> > przewodow dzwignia jest praktycznie idealnie twarda (czy moze czegos
> > nie rozumiem i tak moze byc nawet jesli pompa jest nie teges) ?
> > Wymienilem plyn, uszczelniacze w tloczkach - nic nie cieknie.
> > Wiec gdzie moze byc problem? Pompa? Uszczelniacze "trzymaja" tloczki?
>
> a zrób jeszcze tak ze zacisnij przewód na dole przed zaciskiem, bo moze
> przewód jest do dupy i puchnie, masz w oplocie czy bez?
> Jesli zaciskasz przewód tuz za pompa i jest dobrze a jak zacisniesz przed
> zaciskiem i jest dupa to znaczy ze przewód jest do kitu.
>
> No i nie wiem jak tam odpowietrzasz bo juz widzialem kilka "fachowych" metod
> po których hebel byl taki jak opisujesz:)
>
> Pozdrawiam
> Rafal
> 450exc
Witam,
Otoz zaciskam przewod centymetr przed zaciskiem i dzwignia jest twarda
jak nie wiem co, wiec opcje ze to przewody wykluczam.
Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
Pozd,
-
4. Data: 2009-01-25 19:35:05
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: Arni <a...@n...spam>
m...@h...co.uk pisze:
> Otoz zaciskam przewod centymetr przed zaciskiem i dzwignia jest twarda
> jak nie wiem co, wiec opcje ze to przewody wykluczam.
> Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
> Pozd,
jesli przed samym zaciskiem to jak sama pompa moze byc słaba skoro jest
w stanie napompowac i siebie i węzyk?
Przyczyna gumowatosci tkwi w zacisku, zapewne jeden tłoczek jest
przytarty i nie opiera sie o klocek/tarcze.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
5. Data: 2009-01-25 19:52:58
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Uzytkownik <m...@h...co.uk> napisal w wiadomosci
news:12b68e59-44c9-4449-adca-
Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
rozbierz zacisk wyczysc i poskladaj, tloczki maja chodzic w miare luzno pod
palcem
musi dzialac!!!
pozdrawiam
rafal
-
6. Data: 2009-01-25 20:15:57
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 19:52, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> wrote:
> Uzytkownik <m...@h...co.uk> napisal w wiadomosci
> news:12b68e59-44c9-4449-adca-
> Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
>
> rozbierz zacisk wyczysc i poskladaj, tloczki maja chodzic w miare luzno pod
> palcem
>
> musi dzialac!!!
>
> pozdrawiam
> rafal
TAk mysle ze to nie moze byc pompa poniewaz gdy scisne oba przewody
zaraz przed zaciskami - to wszystko chodzi tzn. dzwignia jest twarda
jak cholera.
A co do rozbierania, rozbieralem juz to z 15 razy za kazdym razem
czyszcze, w lewym zacisku zmienilem tloczki na nowe, uszczelki tez sa
nowe i dalej dupa.
Jak wyjme zacisk i zaczynam pompowac (abt wypchnac tloczki) chodza one
jakos gumowato, gdy wcisne - wysuwaja sie troche (wiec ok) gdy puszcze
cofaja sie tak jakby cos je tam trzymalo (czy moze tak powinno byc?).
W sumie nie wiem co tu jeszcze moge zrobic. Wiec wszelkie porady mile
widziane.
Pozd,
mt
-
7. Data: 2009-01-25 20:37:11
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-01-25 21:15:57 +0100, m...@h...co.uk said:
> W sumie nie wiem co tu jeszcze moge zrobic. Wiec wszelkie porady mile
> widziane.
Arni już Ci napisał. Dodam, że może być jeszcze coś nie tak na linii
końcówka-śruba-zacisk oraz z odpowietrznikiem. Więcej elementów tam nie
ma ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
8. Data: 2009-01-25 20:42:00
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 20:37, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> On 2009-01-25 21:15:57 +0100, m...@h...co.uk said:
>
> > W sumie nie wiem co tu jeszcze moge zrobic. Wiec wszelkie porady mile
> > widziane.
>
> Arni już Ci napisał. Dodam, że może być jeszcze coś nie tak na linii
> końcówka-śruba-zacisk oraz z odpowietrznikiem. Więcej elementów tam nie
> ma ;-)
>
> --
> Pozdrawiam
>
> Sebastian
> Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
> Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Witam,
Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
teflonowa.
Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
Pozd,
mt
-
9. Data: 2009-01-25 20:45:22
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-01-25 21:42:00 +0100, m...@h...co.uk said:
> Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
Może starłeś za dużo...
> Sruby maja nowe miedziane podkladki,
Gwint cacy, dokręcone odpowiednio?
> odpowietrznik uszczelnilem tasma teflonowa.
J.w.?
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
10. Data: 2009-01-25 20:54:30
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 20:45, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> On 2009-01-25 21:42:00 +0100, m...@h...co.uk said:
>
> > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
>
> Może starłeś za dużo...
>
> > Sruby maja nowe miedziane podkladki,
>
> Gwint cacy, dokręcone odpowiednio?
>
> > odpowietrznik uszczelnilem tasma teflonowa.
>
> J.w.?
>
> --
> Pozdrawiam
>
> Sebastian
> Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
> Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
W sumie nic nie cieknie wiec wszystko raczej powinno byc cacy.
Pamietam jak pierwszy raz rozkrecilem zacisk to po wyjeciu uszczelek z
cylinderkow zacisku wyskrobalem syf spod uszczelek - moze za mocno to
pojechalem tym srubokretem i teraz uszczelki "za gleboko" wchodza w
swoje rowki? No ale wtedy by nie trzymaly szczelnosci.
Caly czas mnie zastanawia czy to moze jednak byc pompa (mimo ze po
zacisnieciu przewodow przy zacikach jest twardo) ?
Nie mam pojecia.
Pozdrawiam,
mt