  • 1. Data: 2010-03-31 12:30:23
    Temat: Problem z fioletowym kolorem
    Od: "helen" <h...@g...pl>

    Witam
    Potrzebuje pomocy w rozwiązaniu mojego problemu.
    Otóż na wszystkich zdjęciach na których jest kolor fioletowy wyświetla mi się
    kolor niebieski. Jedynie jeżeli dostaje foto w pdf i poprzez mail jest OK ale
    gdy tylko zapisuje foto na twardym dysku lub przerabiam w Infra lub Gimpie
    zaraz kolor fioletowy zamienia się w niebieski. Próbowałam wielu rozwiązań i
    jedynie co mi się udało polepszyć to to że jak ściągam sobie bezpośrednio foto
    na pulpit i otwieram w paint to nadal mam fiolet ale niestety tam nie mogę
    przerobić fotek. Wrzucam je do infra i znowu mam niebieski. proszę o
    jakiekolwiek wskazówki za które z góry jestem wdzięczna.

  • 2. Data: 2010-03-31 15:09:56
    Temat: Re: Problem z fioletowym kolorem
    Od: info24 <i...@n...pl>

    W dniu 2010-03-31 14:30, helen pisze:
> [...]
    > przerobić fotek. Wrzucam je do infra i znowu mam niebieski. proszę o
    > jakiekolwiek wskazówki za które z góry jestem wdzięczna.

    A jaki monitor?
    palma

  • 3. Data: 2010-03-31 15:59:22
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 3/31/2010 2:30 PM, helen pisze:

> [...]
    > ... Wrzucam je do infra i znowu mam niebieski. proszę o
    > jakiekolwiek wskazówki za które z góry jestem wdzięczna.

    Zasadniczym problemem jest pewnie to, że w zdjęciach zapisany jest
    profil barwny, programy w których przerabiasz fotki albo go nie widzą
    albo widzą ale ignorują.
    Druga sprawa - być może różnica między "fioletem" a "niebieskim" w
    rzeczywistości nie jest aż tak duża jak pokazuje to twój monitor, wystaw
    gdzieś obydwa zdjęcia to będzie można to ocenić.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 4. Data: 2010-03-31 17:07:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "helen" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przerobić fotek. Wrzucam je do infra i znowu mam niebieski. proszę o
    > jakiekolwiek wskazówki za które z góry jestem wdzięczna.

    Domyślam się, że infra to IrfanView?
    Spróbuj w irfanie pobawić się włączaniem zarządzania kolorem.