  • 61. Data: 2013-01-17 09:36:19
    Temat: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > No toś znalazł przykłady, oba robione po zachodzie słońca, drugie
    > praktycznie w nocy. Polar w takich sytuacjach na niewiele się przyda.

    Ależ jest ich więcej:
    http://as.elte-s.com/patrz/duze/0977.jpg
    http://as.elte-s.com/patrz/duze/0995.jpg

    > Strata światła, strata jakości, a efekt w znakomitej większości przypadków
    > porównywalny. Ale jak kto chce.

    Efekt porównywalny? Jeśli na pierwszy rzut oka widać, że gmerano przy fotce
    to coś jest nie tak.
    Poza tym strata światła w słoneczny dzień boli najmniej. Strata jakości
    zauważalna tylko przy kiepskich polarach.
    Ale masz rację - jak kto woli.

    Pozdro

  • 62. Data: 2013-01-17 14:32:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-17 09:36, quent pisze:
    > Efekt porównywalny? Jeśli na pierwszy rzut oka widać, że gmerano przy
    > fotce to coś jest nie tak.

    Aleś się uparł na te dwie fotki robione w ciemnościach (gdzie polar nie
    działa) i bez statywu. Ale nie ważne, tak naprawdę jest mi wszystko
    jedno, czy ktoś będzie biegał z polarem, czy bez.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 63. Data: 2013-01-17 14:39:53
    Od: "quent" <x...@x...com>

    No przecież rzucałem też liną do robionych w dzień:
    http://as.elte-s.com/patrz/duze/0977.jpg
    http://as.elte-s.com/patrz/duze/0995.jpg

    Ja wiem ze wszystko jedno ale i tak wolę sobie pomędzić nt. fotek niż
    odkopywać z kf-a kolejne posty o niczym :-P

  • 64. Data: 2013-01-17 16:47:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >>> http://allegro.pl/green-l-filtr-polaryzacyjny-cpl-72
    mm-72-mm-w-wa-i2920939367.html
    > Średnica i cena mówią wiele. Szajs.
    >Nawet nie spodziewałem się, że aż taki może być to szajs...

    Ale przypatrz sie moze naocznie skad ten szajs, ewentualnie przez
    lupe.
    To powinno byc chyba widoczne - ze on jakis zamglony, moze brudny,
    moze macany, moze odbic za duzo ?

    Ewentualnie ... masz jakis inny filtr ? Jak to z nim wyglada ?

    Plaska szybka szklana wprowadza zaklocenia w biegu promieni dosc
    "dzikie" z punktu widzenia obiektywu, ale zeby az takie ?
    Szczegolnie na tele, gdzie katy sa malenkie...

    J.

  • 65. Data: 2013-01-17 17:30:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-17 16:47, J.F pisze:

    > Ale przypatrz sie moze naocznie skad ten szajs, ewentualnie przez lupe.
    > To powinno byc chyba widoczne - ze on jakis zamglony, moze brudny, moze
    > macany, moze odbic za duzo ?

    Przyglądałem się, może nie przez lupę. Na oko wszystko było ok.

    > Ewentualnie ... masz jakis inny filtr ? Jak to z nim wyglada ?

    Właśnie... Mam inny filtr ale o większej średnicy do innego obiektywu.
    Zrobiłem eksperyment. Zawiesiłem go na obiektywie i wykonałem zdjęcia.
    Rozmycie jest znacznie mniejsze ale nadal widać sporą różnicę z filtrem
    i bez. Fotografowałem grzbiety książek z odległości ok 4m. Na zdjęciu
    było widać ubytki w literach, które ginęły po zawieszeniu filtra.

    > Plaska szybka szklana wprowadza zaklocenia w biegu promieni dosc
    > "dzikie" z punktu widzenia obiektywu, ale zeby az takie ?
    > Szczegolnie na tele, gdzie katy sa malenkie...

    No i to właśnie może być zgubne. Jakaś niedoskonałość w centrum filtra
    przenosi się na całą klatkę.

    Może być też, że AJT ma rację bo faktycznie ten sam filtr na innym
    obiektywie "nie wadzi".

    http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3&c=5

    ostatni akapit przeczytaj.

    Marek

  • 66. Data: 2013-01-17 17:41:58
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Czy jest alternatywny algorytm zakupu filtra niż zabranie aparatu na
    > miasto i ganiania po sklepach w celu testowania poszczególnych filtrów?
    > Lub inaczej: czy kupując w sklepie internetowym mogę mieć pewność, że
    > kupię dobrze jeśli zdecyduję się na konkretną markę/model?

    kupilem marumi dhg i jest ok

  • 67. Data: 2013-01-17 17:53:54
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-01-17 14:32, Janko Muzykant pisze:

    > Aleś się uparł na te dwie fotki robione w ciemnościach (gdzie polar nie
    > działa) i bez statywu. Ale nie ważne, tak naprawdę jest mi wszystko
    > jedno, czy ktoś będzie biegał z polarem, czy bez.

    Ale jak będzie biegał bez polara to może się przeziębić, a wtedy
    nastąpią wydatki z naszych podatków - Twoich też, więc nie jest wszystko
    jedno ;)

    --
    M.

  • 68. Data: 2013-01-17 19:38:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-17 17:41, chwdp pisze:

    > kupilem marumi dhg i jest ok

    Przy jakiej ogniskowej? Właśnie znalazłem sklep w pobliżu, który ma i
    DHG i WPC. Czeka mnie parę testów. Napiszę o wynikach.

    Marek

  • 69. Data: 2013-01-17 22:10:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-17 17:53, MK pisze:
    > Ale jak będzie biegał bez polara to może się przeziębić, a wtedy
    > nastąpią wydatki z naszych podatków - Twoich też, więc nie jest wszystko
    > jedno ;)

    A, no to jestem za polarem :)

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 70. Data: 2013-01-17 22:35:28
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-17 19:38, Marek pisze:

    > Przy jakiej ogniskowej? Właśnie znalazłem sklep w pobliżu, który ma i
    > DHG i WPC. Czeka mnie parę testów. Napiszę o wynikach.

    18-135
    wczesniej mialem taki badziew za 5dych i tez rozne jaja z AF byly.