  • Data: 2013-01-17 17:30:50
    Temat: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-17 16:47, J.F pisze:

    > Ale przypatrz sie moze naocznie skad ten szajs, ewentualnie przez lupe.
    > To powinno byc chyba widoczne - ze on jakis zamglony, moze brudny, moze
    > macany, moze odbic za duzo ?

    Przyglądałem się, może nie przez lupę. Na oko wszystko było ok.

    > Ewentualnie ... masz jakis inny filtr ? Jak to z nim wyglada ?

    Właśnie... Mam inny filtr ale o większej średnicy do innego obiektywu.
    Zrobiłem eksperyment. Zawiesiłem go na obiektywie i wykonałem zdjęcia.
    Rozmycie jest znacznie mniejsze ale nadal widać sporą różnicę z filtrem
    i bez. Fotografowałem grzbiety książek z odległości ok 4m. Na zdjęciu
    było widać ubytki w literach, które ginęły po zawieszeniu filtra.

    > Plaska szybka szklana wprowadza zaklocenia w biegu promieni dosc
    > "dzikie" z punktu widzenia obiektywu, ale zeby az takie ?
    > Szczegolnie na tele, gdzie katy sa malenkie...

    No i to właśnie może być zgubne. Jakaś niedoskonałość w centrum filtra
    przenosi się na całą klatkę.

    Może być też, że AJT ma rację bo faktycznie ten sam filtr na innym
    obiektywie "nie wadzi".

    http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3&c=5

    ostatni akapit przeczytaj.

    Marek