  • Data: 2013-01-17 02:18:33
    Temat: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-16 21:50, JD pisze:

    >> http://allegro.pl/green-l-filtr-polaryzacyjny-cpl-72
    mm-72-mm-w-wa-i2920939367.html

    > Średnica i cena mówią wiele. Szajs.

    Nawet nie spodziewałem się, że aż taki może być to szajs...

    > W domowych warunkach, teraz zrobiłem próbę ze schneiderem
    > 50-200/4-5,6 na 200, z B+W CPL, bez powłok i na oko różnicy nie
    > widzę.

    A to super. Widziałem dziś B+W z powłokami w dobrej cenie (ok 150zł).
    Nie jest więc to cena zaporowa.

    > Też ze statywu, aparat odpalany pilotem. Może na niższej czułości, z
    > podniesionym lustrem by była, ale na pewno nie taka jak pokazałeś.
    > Przychodzi mi do głowy jeszcze to, że mój tele był już projektowany
    > pod matrycę, a Twój tamron jeszcze pod film. Jakoś inaczej te nowe są
    > obliczane. Takie tam gdybanie.

    Chyba nie jest tak. Ten obiektyw ma wyraźnie napisane, że dedykowany
    jest dla cyfrówek. Zresztą na rynku jest od jakiegoś roku - dwóch więc
    grubo po erze analogowych.

    http://www.tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_70-300u
    sd

    > Jak ktoś napisał, znajdź sklep z sensownym wyborem "na półce" i
    > testuj.

    Nie mam chyba opcji innej, ale to nie takie proste. Dziś obdzwaniałem
    sieciówki Media Markt, Euro AGD. Nie ma w nich szans na przetestowanie
    filtrów. W Euro musiałbym zamówić najpierw i zapłacić :-D W Media maja
    opakowania wymagające destrukcji. Fotojoker nie ma niczego w salonach.
    Nie wiem z czego żyją. Jest parę sklepów z filtrami po 35zł. Trochę w
    kropce jestem. Chyba tylko zakup i zwrot w ramach 10 dni wchodzi w grę.

    Marek