    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Date: Wed, 16 Jan 2013 15:00:15 +0100

    W dniu 2013-01-16 14:12, Janko Muzykant pisze:

    > Musiałaby to być bardzo słabiutka matryca.

    A77 ma słabą? Nie mam odniesienia.
    Z tego co się orientuję, to nawet najlepsze matryce pokrywają niewielki
    fragment dynamiki oka ludzkiego tak więc nie da się objąć dynamiką
    matrycy tego co widzimy. Jeśli ustawimy aparat do ciemnego ale
    widocznego obiektu na tle nieba, to zdjęcie może być częściowo
    prześwietlone lub niedoświetlone bez wariantu pośredniego.

    > Nie przeczę, ale to są sytuacje spotykane rzadziej, a najczęściej
    > kontrast scen pozwala na straty jak w pierwszym poście wątku.

    Nawet przy niewielkim doświadczeniu miewałem sytuacje gdzie zdjęcie z
    filtrem było o klasę lepsze niż bez. Nawet zwykły kolor bruku latem
    drastycznie zyskiwał na kolorystyce po wyeliminowaniu odblasku słońca.
    Bez filtru zdjęcie było przepalone w miejscu utworzenia się plamy
    słonecznej. Z filtrem odblask zniknął całkowicie i wyłoniły się kolory.
    W słoneczne dni prawie zawsze filtr taki coś widocznego wnosi - jak
    wynika z moich obserwacji.

    Marek