-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.
pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: scobowski <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Date: Sun, 16 Dec 2012 23:20:44 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 48
Message-ID: <kalhg3$tlf$1@news.icpnet.pl>
References: <kad97f$imd$1@node1.news.atman.pl> <kadtlt$r75$1@news.icpnet.pl>
<kahq57$2j4$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: d142-165.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1355696451 30383 109.173.142.165 (16 Dec 2012 22:20:51 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Dec 2012 22:20:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kahq57$2j4$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476289
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-15 13:24, uPemek pisze:
> scobowski <s...@i...pl> naskroba?(a):
>> W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
>>> Cze??,
>>> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
>>> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
>>> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
>>> jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
>>> silnik?w?
>>> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
>>> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
>>> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
>>> Pozdr
>> W ?yciu nie uwierzysz: masz niesprawny (i niewa?ne, ?e nowy) termostat
>> (zak?adaj?c, ?e przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wska?niku
>> temp. p?ynu ch?odz?cego, a owe 5km pokonujesz w mie?cie, w
>> korku). Chyba, ?e one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
>> krajowk? i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km b?dziesz mia? zimny
>> silnik (a na pewno ch?odnic? :) )
>
> Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grza?o si? po 1-1,5km w pododbnych
> warunkach.
>
> PS. Stary termostat, podobnie jak nowy s? sprawne, to pewne - potrzebuj?
> sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami mo?e mie? tu znaczenie.
>
>
Nie ma samochodu, który po 1,5 km wolnej jazdy ma temp. roboczą, choćby
z zamkniętym termostatem.
Są takie, co na takim odcinku już grzeją kabinę (vel moje tico sprzed
lat) albo seikaczento sporting, którego kiedyś miałem jako "służbowóz" ,
ale silnik nie ma prawa mieć 90stC.
Myślę sobie że, wiesz co? _Masz_niesprawny_termostat_ :)
W pierwszym poście piszesz, że masz AEC?
Miałem w życiu ABC, AAH, ACK, AEC, ABH, jak również AAN, KV (ech...),
NG, 7A - jeśli chodzi o benzynowe audice. Jedne dłużej, inne krócej. Ale
żaden, powtórzę: ŻADEN z nich (szczególnie V-ki) nie grzał po 1km w
mieście. Nieco szybciej nagrzewały się pięciocylindrówki, ale -
generalnie - w kabinie ciepło leciało zimą po circa 4-5 minutach pracy
silnika.
I - tak jako ciekawostka: "fabryczny" termostat OEM dla tych WSZYSTKICH
silników :D - czyli Wahler jest na zimno "niedomknięty" albo (w
zależności od wersji albo roku produkcji) ma w płytce dziurkę, którą
odrobina płynu przepływa.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.12 01:21 Tomasz Pyra
- 17.12.12 01:26 Tomasz Pyra
- 17.12.12 20:48 uPemek
- 17.12.12 21:05 uPemek
- 19.12.12 00:52 uPemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=