    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 05 Dec 2010 17:32:49 +0100

    On Sun, 05 Dec 2010 16:59:55 +0100, Filip KK wrote:

    >Nie, ja kupuję akumulatory ładowane na sucho, tzw. białą serię i mam
    >zajebisty akumulator. Bo sam wlewam elektrolit i ładuję. Nie kupują

    A gdzie takie jeszcze sprzedaja ?

    >chińskiego gówna zalanego i naładowanego, bo taki akumulator już kupiony
    >jest zasiarczony. Wystarczy, że stoi 4 msc w sklepie. Kupujesz nowy aku
    >i możesz go "wyrzucić na śmietnik".

    Ja swoj aku kupilem w grudniu. Wydaje mi sie ze nie stal 4mc w sklepie
    :-)

    >Masz rację! Potem wylać elektrolit i wlać nowy i tak długo powtarzać
    >proces, aż będzie stężenie ok. W ten sposób się odsiarcza akumulatory.

    Po czym jak podliczysz ile cie to zachodu kosztowalo, ile szkod
    rozlany kwas zrobil, to pomyslisz ze to sie kompletnie nie oplacalo.
    Szczegolnie ze pewnie pol masy juz wypadlo i nic z tym nie zrobisz.

    Ot kolejny znak czasow - akumulatorow sie nie naprawia, tylko oddaje
    do recyklingu.

    >Ale weź pod uwagę, że ładujesz akumulator dobrym prostownikiem z
    >możliwością ustawienia natężenia prądu. A nie znów chińskie prostowniki,
    >co ładują 10 amperami, a wskaźniki pokazują 6.

    Stary, polski prostownik .. a miernik, przepraszam - wskaznik pradu ma
    byle jaki, I tez nie mozna mu wierzyc.

    A aku lepiej ladowac pradem pulsujacym, czy mozna zasilacz
    laboratoryjny ?

    >Nie przesadzaj. Alternator załóżmy o mocy 120A ładuje aku 2-3 Amperami i

    W stanie naladowanym. A ile jest po ciezkim rozruchu ?

    J.