-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
Date: Sun, 05 Dec 2010 15:58:13 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 60
Message-ID: <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
<idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
<idftsh$8nf$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-170.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1291561256 23186 89.78.83.170 (5 Dec 2010 15:00:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 15:00:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <idftsh$8nf$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331647
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-05 12:43, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 05.12.2010 11:54, Filip KK pisze:
>>>> Obecnie akumulatory są bezobsługowe, czyli NIE ŁADUJE SIĘ ICH!
>>> Akumulator bezobsługowy to generalnie taki, który nie ma koreczków
>> A rozebrałeś taki akumulator, że twierdzisz że nie ma koreczków?
>
> Takich dla użytkownika nie ma. Zwykle jest taka przyklejona/zglejowana
> płytka którą jak urypiesz to możesz dostać się do cel, ale często jest
> to proces nieodwracalny dla konstrukcji tejże zaślepki. No w końcu
> którędyś fabryka musi nalać. :>
>
No tak, rozebrałem taki aku, to wiem jak jest skonstruowany. I są
normalnie koreczki, ale z akumulatora nie było co zbierać jak zacząłem
go "rozbrajać".
> IMO w dużej mierze ta ,,bezobsługowość'' ma na celu nie więcej niż to,
> żeby użytkownik czuł się lepiej, nie sobie nie zrobił krzywdy (?) i
> akumulator pożył krócej lub dręczył użytkownika dłużej (bo nie da się
> ubytku wody uzupełnić albo zamoczyć gruszkę by sprawdzić gęstość
> elektrolitu i na tej podstawie wnosić, co akumulatorowi dolega typu
> zasiarczył się biedaczek i może się jeszcze zreanimuje albo jedna na
> śmietnik i wówczas całość na śmietnik).
>
Obecne akumulatory jakoś w ogóle nie potrafią przetrwać. Kiedyś
akumulatory starczały po 10 lat i więcej.. Teraz po 3 latach aku nadaje
się do utylizacji albo często i gęsto nawet szybciej. Jestem
przeciwnikiem takich "bezobsługówek".
> Zresztą żyjemy w konsumpcyjnych czasach prosperity i jak coś nie pasi,
> to się wywala i kupuje nowe jakości generalnie nieznanej. Nikt
> specjalnie nie troszczy się o to, by akumulator pożył dłużej, bo nie
> trzeba się dowiadywać przez znajomych znajomych, że właśnie gdzieś je
> rzucili i można po nie zacząć wystawać o 20 wieczorem, żeby następnego
> mroźnego dnia rano szczęśliwie być na początku kolejki. :/
>
Dokładnie, dlatego obecnych akumulatorów się NIE ŁADUJE. Nie ma takiej
potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i trzeba
kupić następny.
> W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
> które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.
> w cudowny sposób ,,wraca'' do elektrolitu. Akumulator bezobsługowy jak
> najbardziej ma odpowietrzenie, przez które ucieka głównie rozłożona
> woda, może nie widać go tak jak w tradycyjnych korkowych, gdzie są
> dziurki w koreczkach, ale być musi.
Musi mieć odpowietrzenie, inaczej by wybuchł gdyby się go ładowało.
Odpowietrzenie na gazy/elektrolit jest po jego bokach, trzeba ściągnąć
zaślepkę. U mnie w samochodzie mam fabrycznie wężyk, który muszę
podłączyć pod aku, żeby nie narobił bałaganu.
> I ładowanie akumulatora w
> samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
> typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)
>
Czy możesz rozwinąć swoją powyższą wypowiedź? Dlaczego normalne
ładowanie z alternatora jest agresywniejsze jak z prostownika w domu?
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 16:00 Filip KK
- 05.12.10 16:26 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:32 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:31 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:33 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:37 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:42 Filip KK
- 05.12.10 16:49 Przembo
- 05.12.10 16:46 Filip KK
- 05.12.10 16:52 Jarek
- 05.12.10 16:55 rzymo
- 05.12.10 16:59 Filip KK
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa