-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
Date: Sun, 05 Dec 2010 15:58:13 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 60
Message-ID: <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
<idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
<idftsh$8nf$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-170.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1291561256 23186 89.78.83.170 (5 Dec 2010 15:00:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 15:00:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <idftsh$8nf$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331647
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-05 12:43, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 05.12.2010 11:54, Filip KK pisze:
>>>> Obecnie akumulatory są bezobsługowe, czyli NIE ŁADUJE SIĘ ICH!
>>> Akumulator bezobsługowy to generalnie taki, który nie ma koreczków
>> A rozebrałeś taki akumulator, że twierdzisz że nie ma koreczków?
>
> Takich dla użytkownika nie ma. Zwykle jest taka przyklejona/zglejowana
> płytka którą jak urypiesz to możesz dostać się do cel, ale często jest
> to proces nieodwracalny dla konstrukcji tejże zaślepki. No w końcu
> którędyś fabryka musi nalać. :>
>
No tak, rozebrałem taki aku, to wiem jak jest skonstruowany. I są
normalnie koreczki, ale z akumulatora nie było co zbierać jak zacząłem
go "rozbrajać".
> IMO w dużej mierze ta ,,bezobsługowość'' ma na celu nie więcej niż to,
> żeby użytkownik czuł się lepiej, nie sobie nie zrobił krzywdy (?) i
> akumulator pożył krócej lub dręczył użytkownika dłużej (bo nie da się
> ubytku wody uzupełnić albo zamoczyć gruszkę by sprawdzić gęstość
> elektrolitu i na tej podstawie wnosić, co akumulatorowi dolega typu
> zasiarczył się biedaczek i może się jeszcze zreanimuje albo jedna na
> śmietnik i wówczas całość na śmietnik).
>
Obecne akumulatory jakoś w ogóle nie potrafią przetrwać. Kiedyś
akumulatory starczały po 10 lat i więcej.. Teraz po 3 latach aku nadaje
się do utylizacji albo często i gęsto nawet szybciej. Jestem
przeciwnikiem takich "bezobsługówek".
> Zresztą żyjemy w konsumpcyjnych czasach prosperity i jak coś nie pasi,
> to się wywala i kupuje nowe jakości generalnie nieznanej. Nikt
> specjalnie nie troszczy się o to, by akumulator pożył dłużej, bo nie
> trzeba się dowiadywać przez znajomych znajomych, że właśnie gdzieś je
> rzucili i można po nie zacząć wystawać o 20 wieczorem, żeby następnego
> mroźnego dnia rano szczęśliwie być na początku kolejki. :/
>
Dokładnie, dlatego obecnych akumulatorów się NIE ŁADUJE. Nie ma takiej
potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i trzeba
kupić następny.
> W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
> które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.
> w cudowny sposób ,,wraca'' do elektrolitu. Akumulator bezobsługowy jak
> najbardziej ma odpowietrzenie, przez które ucieka głównie rozłożona
> woda, może nie widać go tak jak w tradycyjnych korkowych, gdzie są
> dziurki w koreczkach, ale być musi.
Musi mieć odpowietrzenie, inaczej by wybuchł gdyby się go ładowało.
Odpowietrzenie na gazy/elektrolit jest po jego bokach, trzeba ściągnąć
zaślepkę. U mnie w samochodzie mam fabrycznie wężyk, który muszę
podłączyć pod aku, żeby nie narobił bałaganu.
> I ładowanie akumulatora w
> samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
> typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)
>
Czy możesz rozwinąć swoją powyższą wypowiedź? Dlaczego normalne
ładowanie z alternatora jest agresywniejsze jak z prostownika w domu?
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 16:00 Filip KK
- 05.12.10 16:26 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:32 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:31 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:33 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 05.12.10 16:37 Stefan Szczygielski
- 05.12.10 16:42 Filip KK
- 05.12.10 16:49 Przembo
- 05.12.10 16:46 Filip KK
- 05.12.10 16:52 Jarek
- 05.12.10 16:55 rzymo
- 05.12.10 16:59 Filip KK
- 05.12.10 17:06 Filip KK
- 05.12.10 17:07 Filip KK
- 05.12.10 17:22 Marek P.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje