-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Sat, 18 Dec 2010 13:10:46 +0100
Organization: -
Lines: 48
Message-ID: <j...@4...com>
References: <a...@w...googlegroups.com>
<0...@n...onet.pl>
<a...@3...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1292674235 1335 82.143.187.50 (18 Dec 2010 12:10:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Dec 2010 12:10:35 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335661
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 16 Dec 2010 12:00:54 -0800 (PST), WS wrote:
>No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
>miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
>ten bardzo lubie :) )
>Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
>45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
>
>Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
>podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
>obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM
A ten miernik cyfrowy ? One lubia miec 0.2V spadku na amperomierzu
przy pelnym pradzie zakresu.
A to nie jest malo w przypadku akumulatora, i
Tak naprawde to by trzeba miec cegowy miernik DC.
>czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
>1:18 16,58
>1:20 13,87
>1:24 12:45
>1:40 10:30
>1:50 9,93
>2:00 9,67
>2:10 9,51
>2:20 9,36
> i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
>(jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
>prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
Zapewne czasu nie ma.
Poza tym nie jestem przekonany czy to mu naprawde szkodzi.
Zobacz np na komorki - co prawda zupelnie inne aku, ale ladowane w
godzine do dwoch i jakos znosza kilkaset glebokich cykli.
>No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
>wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
>aku 8Ah, astra 45Ah)
No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.
W sumie - latwo sprawdzic. Podpiac woltomierz, jesli zaraz po rozruchu
w instalacji bedzie roslo napiecie - to alternator nie wyrabia.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.10 13:16 J.F.
- 19.12.10 14:51 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 21:35 WS
- 19.12.10 21:47 WS
- 19.12.10 22:03 WS
- 19.12.10 22:32 WS
- 20.12.10 07:37 J.F.
- 20.12.10 07:41 J.F.
- 20.12.10 09:26 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=