eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Sat, 18 Dec 2010 13:10:46 +0100
    Organization: -
    Lines: 48
    Message-ID: <j...@4...com>
    References: <a...@w...googlegroups.com>
    <0...@n...onet.pl>
    <a...@3...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292674235 1335 82.143.187.50 (18 Dec 2010 12:10:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Dec 2010 12:10:35 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335661
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 16 Dec 2010 12:00:54 -0800 (PST), WS wrote:
    >No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
    >miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
    >ten bardzo lubie :) )
    >Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
    >45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
    >
    >Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
    >podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
    >obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM

    A ten miernik cyfrowy ? One lubia miec 0.2V spadku na amperomierzu
    przy pelnym pradzie zakresu.
    A to nie jest malo w przypadku akumulatora, i
    Tak naprawde to by trzeba miec cegowy miernik DC.

    >czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
    >1:18 16,58
    >1:20 13,87
    >1:24 12:45
    >1:40 10:30
    >1:50 9,93
    >2:00 9,67
    >2:10 9,51
    >2:20 9,36
    > i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
    >(jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
    >prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)

    Zapewne czasu nie ma.
    Poza tym nie jestem przekonany czy to mu naprawde szkodzi.
    Zobacz np na komorki - co prawda zupelnie inne aku, ale ladowane w
    godzine do dwoch i jakos znosza kilkaset glebokich cykli.

    >No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    >wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    >aku 8Ah, astra 45Ah)

    No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
    miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
    do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
    maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.

    W sumie - latwo sprawdzic. Podpiac woltomierz, jesli zaraz po rozruchu
    w instalacji bedzie roslo napiecie - to alternator nie wyrabia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: