-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Mon, 06 Dec 2010 03:00:33 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 59
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <1...@n...onet.pl>
References: <8...@4...com>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1291600833 23797 213.180.130.18 (6 Dec 2010 02:00:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Dec 2010 02:00:33 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 46.112.47.33, 10.174.28.53
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12)
Gecko/20101026 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.12
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332014
[ ukryj nagłówki ]> On Sun, 05 Dec 2010 16:00:32 +0100, Filip KK wrote:
> >Nie chce mi siê schodziæ do piwnicy, ¿eby zrobiæ zdjêcie
akumulatora
> >bezobs³ugowego po ³adowaniu.. Cud, ¿e nie wybuch³! Po prostu
spuch³...
> >Uwierz mi na s³owo i zamilknij!!
>
> Wierze, bo widzialem inny aku pekniety.
>
> Ale widzialem tez jak pani w markecie przechylila aku pod czytnik i z
> boku kwas pociekl.
>
> Skoro spuchl, to widac odgazowanie zatkane slabe. W obslugowych tez
> sie zdarzalo - nie bez powodu nalezalo odkrecic korki.
>
> >Tych akumulatorów siê nie ³aduje!! Nie ma takiej potrzeby!!
>
> Jak jest potrzeba to sie laduje - w koncu to akumulator, a nie jadrowa
> elektrownia z zapasem paliwa na trzy lata.
> W szczegolnosci samochod go ciagle laduje.
>
> A prostownikiem .. trzeba umiec. Akurat tych do samochodow zazwyczaj
> jakos nie trzeba, bo musza byc odporne chocby na awarie regulatora
> napiecia.
>
> J.
>
>
>
Nie trzeba umieć bo to nie te czasy. Trzeba mieć prostownik przystosowany do
ladowania nowoczesnych akumulatorów. Nie moze dać napięcia większego jak
napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z reguły nie może pzrekroczyć
15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale to opisuje
instrukcja obsługi. Kiedyś akumulatory ladowało się stałym pradem. Teraz z
ograniczeniem napięcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do 14,75V. On
nigdy nie naląduje akumukatora w 100 procentach. Ale i w samochodzie nie jest
naładowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za mało. Producenci poszli na
kompromis. Nigdy nie naladowany do pelna akumulator ale i praktycznie
bezobsługowy bo nie gazuje w takich warunkach. Gazowanie jest tak małe że
odważyli się zamknąć szczelnie. I to dziala. Ale nie dziala jak podlaczyc pod
prostownik który wymusi na akumulatorze napiecie większe niż krytyczne dla
gazowania. Tamten ciolek podlaczył hermetyczny akumulator do takiego
prostownika. I okazalo się ze siły przyrody wygrały i nie były w służbie
człowieka. Sam sobie rozjebal akumulator i na dodatek się mądruje bo wyciąga
błędne wnioski. Większość akumulatorów zalatwiaja użytkownicy. Nie przykręcą do
karoserii po ladowaniu bo śrubka albo plastik sie zgubiły. Jak wyjmą to podlaczą
pod niby prostownik. Ustawią dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin. Napiecie wzrośnie na
zaciskach do 17V i jak to będzie akumulator nie hermetyczny to po takim zabiegu
ma 2/3 pojemności. Oczywiście ciepły zdjęty z prostownika odpali bez problemu.
Ale następnego dnia już nie bardzo. To znowu go pod zarzynarke akumulatora
podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory robią i że
reklamacja jest iluzoryczna. Jakoś akumulatory pracujące w sprawnym samochodzie
i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te zadbane i
doladowywane. Wspólczesne akumulatory nie są odporne na awarie regulatora
napięcia. Oczywiście na takie co powodują wzrost napięcia w instalacji. Zwykle z
korkami trafia szlag tak jak po podlączeniu do kiepskiego prostownika.
Hermetyczne o ile nie maja zaworow bezpieczenstwa wybuchaja. Ale zanim wybuchną
robią się jak u tego gostka, takie oble.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 03:16 kogutek
- 06.12.10 06:43 Krzysztof 45
- 06.12.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 06.12.10 07:52 MarcinJM
- 06.12.10 07:58 MarcinJM
- 06.12.10 08:01 Karolek
- 06.12.10 09:49 Krzysiek Kielczewski
- 06.12.10 10:28 hamberg
- 06.12.10 10:54 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:11 WS
- 06.12.10 11:12 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:19 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:23 Jakub Witkowski
- 06.12.10 11:30 J.F.
- 06.12.10 11:43 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Znaki wewnętrzne
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
Najnowsze wątki
- 2025-05-08 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-08 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-05-08 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-05-08 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie
- 2025-05-07 Polscy czołgiści najlepsi w międzynarodowych zawodach na Łotwie!!!
- 2025-05-07 Znaki wewnętrzne
- 2025-05-07 Czujnik nacisku
- 2025-05-07 Wielki smog w Watykanie Nadal palą węglem w piecach
- 2025-05-07 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-07 Białystok => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-07 Białystok => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-07 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-05-07 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-05-07 Szczecin => Key Account Manager IT <=