eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z Teslą o którym się nie mówi.... › Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
  • Data: 2017-07-10 03:10:15
    Temat: Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ale tu to nie tam. Tu sie nie chce bo wszyscy w szczochach czuja ze w tej chwili
    elektryczny samochod w wydaniu amerykanskim nie ma sensu. Cena ropy utrzyma sie na
    dzisiejszym poziomie jeszcze bardzo dlugo. A potem ropa bedzie taniala bo spadnie na
    nia zapotrzebowanie. I to rowniez za sprawa malych, oszczednych o rozsadnych
    miejskich parametrach samochodow. Miejskiemu autku spalinowemu wystarcza silnik o
    mocy dwudziestu kilku koni. Ma miec minimum dwa miejsca dla kierowcy i pasazera. Ma
    miec bagaznik umozliwiajacy zapakowanie zakupow na kilka dni. W europie nikt szesc
    razy dziennie nie jedzie 10 minut zeby zrobic w szesciu miejscach zakupy. W Europie
    kazdy ma nie dalej niz 10 minut jazdy do miejsca gdzie przez godzine zrobi zakupy na
    tydzien. Srednia predkosc w duzych miastach w europie, w duzych i bardzo duzych
    miastach w europie zyje ok 80% populacji, jest na poziomie ok 20km/h. Jesli zmieni
    sie podejscie ludzi, a bedzie musialo sie mienic bo w miastach jest coraz mniej
    miejsca, to przesiada sie na samochody w ktorych beda mieli w pakiecie podstawowym w
    cene skuteczne ogrzewanie na zime. Niekoniecznie klimatyzacje bo w miejskim
    samochodzie spedza sie niewiele czasu i nie jest ona niezbedna. Taki maly samochod
    moze spalac z 2,5 litra na sto kilometrow jazdy w miescie, to po co komu bedzie
    potrzebny duzo drozszy w zakupie i eksploatacji samochod elektryczny. Przy
    dzisiejszej cenie paliwa w Polsce i niewielkim zuzyciu paliwa przez samochod, na
    poziomie trzech litrow na sto kilometrow aspekt ekonomiczny elektryka traci sens. Na
    razie zadna normalnie uzywana tesla nie jest w stanie sie zblizyc do dwunastu zlotych
    za przejechanie stu kilometrow. Tylko nie dawaj przykladu z czapy ze ktos tesla na
    jednym ladowaniu przejechal tysiac kilometrow bo sa robione jakies rajdy jazdy na
    oparach benzyny i samochody w nich jadace czesto schodza do poltora litra na sto
    kilometrow. I to nie sa jakies konstrukcje nie do codziennego uzytku tylko normalne
    seryjnie produkowane samochody. Europa to nie USA. Tutaj sa miasta co maja ponad
    tysiac lat. Do takich miast nadaja sie tylko male samochody bo sa waskie ulice w
    centrach miast i na dodatek brakuje miejsc parkingowych. Malych samochodow zmiesci
    sie na parkingach wiecej niz duzych. Przed chwila sprawdzilem jakie sa srednie
    przebiegi samochodow osobowych w USA i w Europie. W Europie sredni przebieg dla calej
    Europy jest na poziomie dziesieciu tysiecy kilometrow rocznie. W USA na pozomie 12
    tysiecy ale mil. Amerykanie jezdza dwa razy wiecej niz europejczycy i w USA
    korzystniej niz w Europie wyjdzie w kosztach jezdzenie elektrykiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: