    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Problem z TPSA!!
    Date: Mon, 5 Mar 2012 12:16:09 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > Tak jakos to jest, ale czy aby na pewno na tym odpowiedzialnosc
    > operatora sie konczy ?

    Wynikająca z Prawa Telekomunikacyjnego, tak. Prawo chroni tu operatora.
    Można próbować dochodzić roszczeń z kodeksu cywilnego, ale szanse
    powodzenia marne. Wzroznąć mogą jeśli będzie oparcie w sprawie
    kryminalnej.

    > Nie, nie przestrasza sie, ale potem masz jakies podstawy ze przeciez
    > uprzedzales - i sadu nie powinno dziwic ze skoro po 2 dniach nie
    > naprawili to zadzwoniles do Netii o nowy telefon. I teraz TP owszem,
    > moze odzyskac klienta, ale musi zaplacic kare umowna dla Netii :-)
    >
    > Netia oczywiscie tez bedzie chciala natychmiastowego podpisania umowy
    > :-)

    Dokładnie tak kiedyś zrobiłem. Wziąłem odszkodowanie za wyłączony
    telefon i zawarłem umowę z Netią. Nawet sądu nie trzeba było fatygować,
    wystarczył UKE. To nie była dycha, tylko kasa, która starczyła na roczny
    abonament w Netii.

    > Ale tak wysoko ze podpada pod "zla organizacja". Czy moze raczej
    > "zlosliwa".

    Nie wnikam czy zła, czy złośliwa. Po kilku dniach w Netii dyżurny
    tepsiarz dzwonił z propozycja wrócenia na łono. Zapytałem, że poza
    karą zapłaconą dla mnie, chcą jeszcze pokryć koszty kary umownej
    dla Netii. Nie chcieli. Wnioskuję z tego, że próbowali znowu mnie
    oszukać -- liczyli, że nie nic wiem o istnieniu takich kar i skuszę
    się na ich 99 groszy zniżki (czy ile tam proponowali).

    > Ktos tam ustalil tryb zalatwiania bez czasu klienta na przeczytanie
    > umowy, ktos tam pracownikowi wbil do glowy ze umowe musi zaraz zabrac,
    > ktos ... i tu nie wiem - czy pracownik podrobil podpis klienta, czy
    > ktos na gorze nie przewidzial ze klient moze nie podpisac.

    Co znaczy "ustalił". Świadczenie usług odbywa sie na podstawie
    podpisanej umowy -- to już dużo wcześniej ustalił ustawodawca.
    Wątpię, czy ktoś w obronie gostka, któremu grożą trzy lata w
    zawiasach, będzie zeznawać, że mają procedury niezgodne z prawem
    i narażać się na naprawdę grubą awanturę.

    > Poczekamy, zobaczymy, moze kolega napisze.

    Ano zobaczymy. Też bym chętnie poczytał. Także zapowiadane pisemne
    wyjaśnienia ze strony tepsy. Z tym że ja, jeśli to wszystko wyglada
    dokładnie tak jak opisano, jednak bym się zdecydował na manewr
    uprzedzający.

    > Stare doswiadczenie uczy ze w TP nic nie jest szybkie, nowsze - ze
    > uszkodzenia naprawiaja relatywnie dosc szybko, zdarzalo mi sie i kilka
    > godzin.

    To ja przypomnę swoje doświadczenia -- tepsa naprawiała mi uszkodzenie
    przez 196 dni, a i tak naprawa została dokonana niejako przypadkiem.

    --
    Jarek