  • 11. Data: 2010-01-22 07:57:14
    Temat: Re: Problem z Canon 40D: opóźnienie w robieniu zdjęcia
    Od: kurzu <k...@n...mam.skrzynki_o2.pl>

    W dniu 2010-01-21 22:54, Mikołaj Tutak pisze:

    > Co wy jakieś dyrdymały opowiadacie? Czego niby nie kasuje formatowanie
    > karty w aparacie majacym opcje "low level" (zakładającym od zera tablice
    > partycji oraz system plików)?!

    Spróbuj zapisać całą kartę zerami i zobacz ile to trwa.

    Pozdrawiam
    Kurzu

  • 12. Data: 2010-01-22 08:37:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kurzu pisze:

    > Spróbuj zapisać całą kartę zerami i zobacz ile to trwa.

    Owszem, ale nowa partycja i system plików będzie działał równie
    szybko, niezależnie od tego, czy w komórkach (poza aktualnie
    używanym obszarem oczywiście) siedzą zera, jedynki, wartości
    losowe, czy dane ze starego filesystemu.

  • 13. Data: 2010-01-22 11:12:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "kurzu" <k...@n...mam.skrzynki_o2.pl> napisał w wiadomości grup

    > Spróbuj zapisać całą kartę zerami i zobacz ile to trwa.

    Bardzo błyskotliwe, tylko nie na temat.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2010-01-22 11:16:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "VomitroN" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > czytnik, odbywa sie tak samo, o ile generowane sa prawidlowe napiecia
    > zasilania. Niestety jednak zdarzalo mi sie, ze aparat nie byl w stanie
    > sformatowac karty CF.
    > A wygladalo to tak. Na karcie 2GB bylo zapisane np 1.80GB zdjec i pojawial
    > sie jakis chory plik, ktory we wlaciwosciach pokazywal ze rowniez ma 1.80
    > GB. Nie dawalo sie go nawet skasowac z poziomu PC.
    > Do dzis nie wiem, skad sie to cholerstwo bralo ale od tamtej pory, przy
    > okazji kopiowania zdjec na twardy dysk, formatuje karte wylacznie we

    To sie zdarza, że na karcie flash (ale też i na dysku twardym) padnie jakaś
    komórka czy sektor. Wtedy warto zapisać na uszkodzonym nośniku nową
    zawartość. Na przykład badblocks umożliwia wielokrotny zapis i weryfikację
    wartości 0x00, 0xFF, 0xAA oraz 0x55 - co znakomicie się sprawdza przy
    wskrzeszaniu uszkodzonego dysku czy karty. Natomiast magiczne programy do
    kasowania sprawnej karty to jednak jest pomyłka ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 15. Data: 2010-01-22 14:48:22
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hjc23t$n3k$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > wartości 0x00, 0xFF, 0xAA oraz 0x55 - co znakomicie się sprawdza przy
    > wskrzeszaniu uszkodzonego dysku czy karty.

    No to moge spokojnie polecic SDFormattera, bo juz kilka kart i pendrive'ow ,
    ktore nie daly sie niczym innym czytac ani formatowac, wskrzesil znakomicie.

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "