-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Sun, 11 Jun 2017 23:02:10 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 32
Message-ID: <ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
<ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
<ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
<ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
<593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
<16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-218-14.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1497214931 9412 89.69.218.14 (11 Jun 2017 21:02:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Jun 2017 21:02:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719071
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-06-11 o 19:31, J.F. pisze:
>
> O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
> prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
> nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.
>
> Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.
No niby racja, że moment obrotowy bierze się z prądu a ten z kolei
wzrasta, gdy przyhamujemy silnik obciążeniem mechanicznym. Tylko za
diabła nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego tak łatwo jest zatrzymać
ten sam silnik gdy pracuje na wolnych obrotach? Zachowuje się on tak
jakby był słabszy o nie 5% czy 10% lecz o 90%.
Stąd moje podejrzenie, że przy małym wypełnieniu PWM, silnik nie jest w
stanie otrzymać pełnego dopuszczalnego amperażu (małe wypełnienie = mała
wartość skuteczna prądu) i dlatego traci na momencie obrotowym (o ile
dobrze to interpretuję). No ale ponoć tak nie jest - jak przekonują mnie
koledzy na tyle skutecznie, że sam mam wątpliwości.
A co do chłodzenia, to akurat w przypadku mojej CNC obroty mają mizerny
wpływ na jakość chłodzenia. Silnik jest hermetycznie zamknięty. Obejma
na nim wyposażona jest w radiator. Silnik ma wentylator skierowany na
ten radiator. PO 15 minutach pracy radiator nawet letni nie jest. Na
takim silniku obserwacje czynię właśnie (48V DC 200W).
Jedyne co mogę powiedzieć teraz to, że wiem, że nic nie wiem :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.17 23:47 J.F.
- 12.06.17 00:07 Marek S
- 12.06.17 00:30 J.F.
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
- 14.06.17 00:38 Marek S
- 14.06.17 00:39 Marek S
- 14.06.17 01:04 Marek S
- 14.06.17 22:14 a...@m...uni.wroc.pl
- 14.06.17 23:00 Marek S
- 15.06.17 12:55 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- Nagra IV i zewnętrzny pilot
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]