eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
    <592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogpti8$3ms$1@mx1.internetia.pl>
    <593170d6$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogs0t5$2t1$1@node1.news.atman.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Sat, 3 Jun 2017 10:02:22 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ogs0t5$2t1$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <59326d11$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.240.114
    X-Trace: 1496476945 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 83.4.240.114:63622
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718714
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-02 o 17:40, SnCu pisze:
    > W dniu 2017-06-02 o 16:06, Elektrolot pisze:
    >> W dniu 2017-06-01 o 22:30, Pcimol pisze:
    >>> On 2017-05-31 14:59, Elektrolot wrote:
    >>>> W dniu 2017-05-26 o 23:00, SnCu pisze:
    >>>>> No to w silniku DC to jest zupełnie inna sprawa, bo jego trzeba w
    >>>>> zasadzie zasilać prądem stałym, a przynajmniej jednokierunkowym z PWM.
    >>>>> To jest coś innego niż falownik, bo przy falowniku chodzi o
    >>>>> wytworzenie przebiegu przemiennego, a w PWM tylko regulujemy średnią
    >>>>> wartość napięcia stałego - to w tym przypadku indukcyjność uzwojeń
    >>>>> działa na korzyść, bo wygładza napięcie.
    >>>
    >>> Prąd.
    >>>
    >>>> Indukcyjność "wygładza" prąd a nie napięcie. Moment silnika DC jest
    >>>> proporcjonalny do prądu wirnika,...
    >>>
    >>> ... i zależny od chwilowego położenia wału.
    >>
    >> A to ciekawe... możesz podać jak w silniku DC moment zależy od położenia
    >> wirnika?
    >> Pola cały czas w silniku DC przecinają się pod takim samym kątem (około
    >> 90 stopni). Pole od wirnika "stoi w miejscu" dzięki komutatorowi. Jak
    >> moment tego silnika miałby zależeć od położenia wirnika?
    >
    > No ale komutator i uzwojenia wirnika nie są ciągłe tylko dyskretne. W obrębie
    danego wycinka moment
    > będzie różny w zależności, czy to początek wycinka, czy koniec.

    OK. Masz rację. Cały czas myślałem o regulacji prędkości i pominąłem kwestie związane
    z
    przełączeniem uzwojeń.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: