-
Data: 2017-05-27 18:49:55
Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Od: Pcimol <...@...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2017-05-27 18:16, Marek S wrote:
> W dniu 2017-05-27 o 16:51, Pcimol pisze:
>
>> Raczej przywróci. Jednak granicą uzyskiwanego momentu jest siła
>> oddziaływania magnesów z wewnętrznymi elektromagenesami (bo tym są
>> uzwojenia silnika bądź co bądź). Moc natomiast to moment (ograniczony
>> max. prądem znamionowym) razy obroty.
>
> No więc właśnie do sendna dochodzimy, którym jest zaganienie
> sformułowane w wątku otwierającym. No bo sytuacja ma się następująco (co
> bardzo ostrożnie sam przyznałeś): ktoś sobie ogranicza obroty z
> maksymalnych do np. 1000 bo tak obrabiany materiał pozwala. Załóżmy, że
> do zmniejszenia obrotów potrzebne jest 20% wypełnienie PWM. Przy 20%
> wypełnieniu silnik przy zmniejszonych obrotach jest znacznie słabszy bo
> mniej mocy dostaje (5x mniej ?).
Bez obciążenia napięcie zasilania 5 x mniejsze, silnik zwalnia, back-EMF
też ~5 razy mniejszy. O ile dokładnie zmiejszą się obroty czort raczy
wiedzieć. Stąd nie wiadomo też o ile zmiejszy się prąd. Jednak max.
moment obrotowwy silnika jest jego cechą stałą, zależną od max. prądu,
który to prąd może być chwilowo kilkukrotnie większy od znamionowego -
często decyduje zdolnośc odprowadzania ciepła.
Dołożenie ociążenia (bez zmiany napięcia zasilania) powoduje spadek
obrotów czego skutkiem jest spadek back-EMF i wzrost prądu. Moc
elektryczna rośnie bez zmiany napięcia zasilania. Tym niemniej
zmieniając je uzyskamy wpływ na obroty.
> No i żeby zapewnić podobny moment
> obrotowy dla takiego wypełnienia to musiałby kupić silnik 5x mocniejszy
> - i chyba tak wyłącznie się to odbywa. A ja tymczasem wysuwam nieśmiałą
> tezę, że to strata kasy bo lepiej zrobić feedback od istniejącego
> słabszego silnika i w zależności od obciążenia regulować automatycznie
> wypełnienie PWM. Wtedy nagle nasz silnik na niskich obrotach będzie się
> zachowywał jak 5x silniejszy silnik bez takiego sprzężenia i kupa kasy w
> kieszeni zostaje. A jednak tak się nie robi bo w domyśle albo to tak nie
> zadziała albo zmowa marketingowa obowiązuje.
>
> Chyba tylko pozostaje zbudować takie urządzenie i sprawdzić czy
> faktycznie ono coś wniesie lub nie... :(
>
Moim zdaniem warto spróbować - choc z ostrożnym rokowaniem, bo rodzajów
silników DC jest od groma i każdy nieco inną charakterystykę ma. Na byle
AVR można zrealizować regulację PID mając sygnał tacho. W BLDC nawet
tacho niepotrzebne.
Osobiście wyciągam do 50W z przerobionego silnika napędu głowic starego
VCR, gonionego ze sterownika DRV10983.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.17 19:14 Marek S
- 27.05.17 19:25 Marek S
- 28.05.17 13:27 Pcimol
- 28.05.17 13:42 Pcimol
- 28.05.17 14:04 Janusz
- 29.05.17 01:58 Marek S
- 29.05.17 02:43 Marek S
- 29.05.17 03:00 Marek S
- 29.05.17 09:27 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.17 21:34 Paweł Pawłowicz
- 29.05.17 23:17 J.F.
- 30.05.17 15:03 Adam Wysocki
- 30.05.17 17:27 Paweł Pawłowicz
- 30.05.17 19:11 Pcimol
- 30.05.17 19:14 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=