eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-05-29 23:17:01
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 26 May 2017 21:45:55 +0200, Irek.N. napisał(a):
    >>> I to jest dobra podpowiedź.
    >>> Jak chcesz mieć duże obroty, a jednocześnie sensowny moment przy małych,
    >>> to poza zmianą gwiazda-trójkąt,
    >>
    >> Akurat w przypadku silnika asynchronicznego to jest kiepska rada.
    >
    > Dlaczego? Falowniki mają problem z popędzeniem silnika znacznie powyżej
    > znamionowych prędkości obrotowych właśnie z powodu niewystarczających
    > napięć. Tutaj bierzesz silnik pracujący w gwieździe i pędzisz go do
    > znamionowej (tak naprawdę to przełączenie warto zrobić niżej), a później
    > przełączasz w trójkąt i znów masz zapas w napięciu zasilania, możesz
    > kręcić jeszcze wyżej. :)

    W tym sensie to tak.

    Odnosilem sie do rozruchu przy braku falownika - przy duzym poslizgu
    (bo obroty zerowe) moment rozruchowy slaby, a po przelaczeniu na
    gwiazde jeszcze slabszy. Gwiazda zmniejsza prad, co jest dobre dla
    silnika i instalacji, ale silnik nie rusza :-)

    >> A od silnika trzeba zaczac - co to za typ ?
    > Zwykłe klatkowce z enkoderami na osi. To rozwiązanie udaje takie
    > budżetowe serwo.

    Ale to Marek musi napisac.

    >> Chodzi mi po glowie przekladnia elektryczna.
    >> Cewki wielosekcyjne i przelaczane rownolegle/szeregowo.
    >
    > No patrz, a wyżej piszesz, że nie rozumiesz g-t.
    >
    >> Ale to raczej pomysl na silniki DC z komutatorem - i musialby
    >> przelacznik byc na wirniku.
    >> Ciekawe, czy to by bylo lepsze niz PWM.
    >> No i ciagle spelnia zasade stalego momentu, a wiec spadajacej mocy.
    >
    > Wiesz, tutaj nie chodzi o żadną moc. Ma być moment jak się da największy
    > i jak to możliwe najdalej na osi prędkości.

    Ale mnie o co innego chodzi ... choc w sumie to podobnie jak
    napisales.
    Uzwojenie pozwala powiedzmy na 10A, nie wiecej.
    Na niskich obrotach sterownik PWM bedzie musial przepuszczac te 10A
    przez krotki czas, bo napiecie niskie. A przy rozruchu moze byc
    potrzeba i 100A.
    Po przelaczeniu moglby miec tylko 5A i dluzszy czas, zawsze to lzejsza
    praca.


    > Tylko tyle. To że przy
    > okazji wychodzą napędy po 22kW na wrzecionach, to już nie ma znaczenia.
    > Każdy taki napęd i tak przegrywa z układem z przekładnią. Nie możesz dać
    > zbyt dużej masy wirującej, aby uzyskać w miarę stałą prędkość (koło
    > zamachowe), bo będziesz długo rozpędzał i jeszcze dłużej hamował, a przy
    > małych prędkościach obrotowych "zamach" i tak nie będzie działał.

    No wlasnie - a frezowanie nie wymaga "zamachu" ?
    Przekladnia go dostarczy ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: