eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: Pcimol <...@...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Date: Sat, 27 May 2017 16:58:29 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1495897115 30919 90.156.65.160 (27 May 2017 14:58:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 May 2017 14:58:35 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718481
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2017-05-26 20:06, Marek S wrote:
    > W dniu 2017-05-26 o 16:55, SnCu pisze:
    >
    >> Chyba nie rozumiesz problemu. Jeśli potrzebujesz taktować silnik
    >> wysoką częstotliwością, żeby uzyskać 12 kRPM, to musi mieć on
    >> odpowiednio małą indukcyjność uzwojeń, bo inaczej indukcyjność
    >> zadziała jak filtr dolnoprzepustowy i będziesz mieć prąd stały a nie
    >> szybkozmiennny :)
    >
    > Hmmm, zgodzę się z Tobą, że nie analizowałem problemu pod tym kątem. Ale
    > to nie rozwiązuje moich wątpliwości szczególnie, że PWM przy pełnej mocy
    > zamienia się w DC.

    Nie przy pełnej mocy, tylko przy podanym pełnym napięciu. PWM jest
    regulacją U. Tymczasem moment silnika jest wprost proporcjonalny do I.
    Natomiast I = (U - Back-EMF)/R. Back-EMF jest wprost proporcjonalne do
    obrotów. Dlatego silnik zasilanu U znamionowym kręci 12000 obrotów nie
    oddając żadnej mocy - I jest wówczas I jałowym (na straty mechaniczne i
    elektryczne).

    > Wyjaśnię, że obecnie mam właśnie silnik DC. Rozważam
    > w wątku użycie AC oczywiście.
    >
    > Tak więc nie bardzo qmam dlaczego silnik DC (nominalnie 12k obr)
    > pracujący pod obciążeniem przy jakimś wypełnieniu PWM daje obroty
    > powiedzmy 490 (żądamy przykładowo 500), zmieniając wypełnienie PWM do
    > 100%, czyli DC, nie dostarczy mu mocy do podniesienia obrotów do żądanej
    > wartości...
    >
    Mało precyzyjne dane.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: