  • 1. Data: 2005-10-15 15:39:13
    Temat: Pro Futuro w Katowicach - jak sobie obecnie radzą?
    Od: grindej <g...@N...trzepak.pl>

    Witam.
    Obecnie jestem raczej zadowolonym (z pominięciem spraw formalnych)
    użytkownikiem łącza z Crowleya. Niestety nasza firma zmienia siedzibę w
    miejsce, gdzie raczej nie będzie możliwości postawienia anteny Crowleya,
    ale za to Futuro ma swoją stację bazową i może nas podpiąć ethernetem. I
    teraz pytanie: jak obecnie wygląda z łączami Futuro.. Bo wiem, że firma
    miała różne okresy (szczególnie tragiczny wypadł po śmieci "Pik-netu" i
    przejęciu go przez TDC Internet, gdy pod Futuro przepięło się pełno
    "trzepaków"). Wprawdzie po eth. nie grozi mi utrata przepustowości przez
    nagłówki ATM, ale.. jak mają z punktami styku, łączami itp.. Wyrabiają się
    przy swojej ilości klientów? Inaczej: czy łącze daje się wysycić do takiego
    poziomu, jak w umowie? Pytam tu głównie użytkowników radiolinii
    dedykowanych..

    Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-15 19:51:51
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    grindej <g...@N...trzepak.pl> napisał(a):

> [...]
    > przy swojej ilości klientów? Inaczej: czy łącze daje się wysycić do takiego
    > poziomu, jak w umowie? Pytam tu głównie użytkowników radiolinii

    Ja polecam Netię niż Futuro mają więcej punktów styku z innymi ISP i sporo
    punktów styku z firmami hostingowymi, zagranica idzie przez TDC Carriers łącze
    zapasowe do T-Systems. W Katowicach nie powinno być problemu z łączem

  • 3. Data: 2005-10-16 20:37:00
    Od: "Jacek M." <n...@u...net>

    W odpowiedzi na <news:dirmkn$3g$1@inews.gazeta.pl> popełnione przez
    dragonite:
    [...]
    > Ja polecam Netię niż Futuro mają więcej punktów styku z innymi ISP

    Może podaj jakichś konkretnych...?

    --
    Pozdrawiam, J. Maślanka

  • 4. Data: 2005-10-17 07:18:11
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    Jacek M. <n...@u...net> napisał(a):

    > W odpowiedzi na <news:dirmkn$3g$1@inews.gazeta.pl> popełnione przez
    > dragonite:
    > [...]
    >
    > Może podaj jakichś konkretnych...?

    Np. Futuro nie ma w krakowskim IX-ie, brak połączenia z Cyfronetem, brak
    bezpośredniego połączenia z NetArt, moge jeszcze sporo wymienić

  • 5. Data: 2005-10-17 07:27:14
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    dragonite napisał(a):

    > Np. Futuro nie ma w krakowskim IX-ie, brak połączenia z Cyfronetem, brak
    > bezpośredniego połączenia z NetArt, moge jeszcze sporo wymienić

    Krakowski IX nie jest duzym i waznym wezlem o ktorym wszyscy marza ...
    Jak Futuro nie ma polaczenia z Cyfronetem ? ja jakos je widze ...
    i netart do/z futuro pieknie leci Cyfronetem

    tak mi sie cos wydaje ze jesli o lokalne peeringi chodzi to Futuro jest chyba
    bardziej
    elastyczne niz Netia

    --
    Mateusz

  • 6. Data: 2005-10-17 07:30:30
    Od: Łukasz Morawski <l...@U...pl>

    Użytkownik dragonite napisał:

    > Np. Futuro nie ma w krakowskim IX-ie, brak połączenia z Cyfronetem, brak
    > bezpośredniego połączenia z NetArt, moge jeszcze sporo wymienić

    Od kiedy to Pro Futuro nie ma styku z Cyfronetem?

    przez Cyfronet Pro Futuro ma tranzyt do onetu, interii, netartu itd..

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-10-17 08:57:14
    Od: " " <d...@N...gazeta.pl>

    Łukasz Morawski <l...@U...pl> napisał(a):

    > Od kiedy to Pro Futuro nie ma styku z Cyfronetem?
    >
    > przez Cyfronet Pro Futuro ma tranzyt do onetu, interii, netartu itd..
    >
    > Pozdrawiam

    Tranzyt to nie to samo co bezpośrenie. Jeśli Pro Futuro ma łącze do Cyfronetu
    to spox, ale Cyfronet na swojej stronie internetowej do tego się nie
    przyznawał a Netie, GTS i ATM wymieniał.

  • 8. Data: 2005-10-17 09:09:29
    Od: Łukasz Morawski <l...@U...pl>

    Użytkownik d...@N...gazeta.pl napisał:

    > Tranzyt to nie to samo co bezpośrenie. Jeśli Pro Futuro ma łącze do Cyfronetu
    > to spox, ale Cyfronet na swojej stronie internetowej do tego się nie
    > przyznawał a Netie, GTS i ATM wymieniał.

    A jeżeli jest bardzo dobry styk?

    myślę, że liczą się tylko z tymi, których uwzględnili tutaj:
    http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?searchtext=AS1583
    3&form_type=simple

    #ping www.netart.pl -c 10
    PING www.netart.pl (85.128.128.35) from 195.225.248.40 : 56(84) bytes of
    data.
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=1
    ttl=57 time=7.36 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=2
    ttl=57 time=8.81 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=3
    ttl=57 time=11.6 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=4
    ttl=57 time=8.09 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=5
    ttl=57 time=7.88 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=6
    ttl=57 time=7.84 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=7
    ttl=57 time=7.15 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=8
    ttl=57 time=11.6 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=9
    ttl=57 time=7.28 ms
    64 bytes from server128035.rev.netart.pl (85.128.128.35): icmp_seq=10
    ttl=57 time=7.27 ms

    --- www.netart.pl ping statistics ---
    10 packets transmitted, 10 received, 0% loss, time 9092ms
    rtt min/avg/max/mdev = 7.151/8.495/11.632/1.634 ms

    jak dla mnie, nie potrzeba styku bezpośredniego. Jest bardzo dobrze via
    cyfronet.

  • 9. Data: 2005-10-17 09:18:23
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    d...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Tranzyt to nie to samo co bezpośrenie. Jeśli Pro Futuro ma łącze do Cyfronetu
    > to spox, ale Cyfronet na swojej stronie internetowej do tego się nie
    > przyznawał a Netie, GTS i ATM wymieniał.

    kolega cos slabo czyta ...

    za http://www.cyfronet.pl/uslugi_sieciowe/?a=charaktery
    styka
    "W celu podniesienia jakości świadczonych usług niezależnie od wymienionych
    przyłączeń,
    realizowana jest wymiana wyłącznie krajowego internetowego ruchu z sieciami Exatel,
    Telekomunikacja Kolejowa, Netia, Energis oraz ProFuturo."

    --
    Mateusz

  • 10. Data: 2005-10-17 09:53:15
    Od: " dragonite" <d...@N...gazeta.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > tel,
    > Telekomunikacja Kolejowa, Netia, Energis oraz ProFuturo."

    Masz racje, przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd. Cyfronet ma styk z
    Pro Futuro.