-
Data: 2013-10-02 18:30:45
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>>
>>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>>>>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>>>>
>>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
>>>> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>>
>>> Niestety nie, dlatego coraz częściej montuje się systemy wspomagania
>>> hamowania, które w krytycznej sytuacji mają zwiększyć ciśnienie w
>>> układzie hamulcowym.
>>> http://www.motofakty.pl/artykul/system-wspomagania-h
amowania.html
>>
>> Przecież ten artykuł jest o hamowaniu z ABS.
>
> ...no i?
No i koła się zablokowały, czyli ABS nie było.
> Jasne, przeczytałeś go równie uważnie jak standardy dotyczące zasad
> formatowania postów w usenecie.
Ano przeczytałem i zrozumiałem. Tak samo programiści G...a przeczytali i
zrozumieli. Tylko Ty przeczytałeś, ale nie zrozumiałeś.
>
> Żebyś się nie przemęczył zacytuję:
"Ci hamujący zbyt słabo są być może zmyleni charakterystycznym drżeniem i
odgłosem po rozpoczęciu pracy układu, co może dotyczyć np. tylko jednego
koła. Właściwa procedura hamowania awaryjnego z ABS polega na maksymalnie
mocnym wciśnięciu pedału hamulca, co pozwoli wykorzystać maksimum dostępnej
siły hamowania wszystkich kół. "
> "Tymczasem zwykły kierowca zazwyczaj zaczyna hamować szybko, ale czyni
> to za słabo, niepotrzebnie wydłużając drogę hamowania"
Jak widać, mowa o wykorzystaniu ABS. Że kierowca często uznaje działalnie
ABS za wystarczające, gdy w istocie takim nie jest. Jak se koła zablokujesz
bo nie masz ABS to nic więcej już nie możesz zrobić dla skuteczniejszego
hamowania. A jak Ci dziecko na drogę wyskoczy to się nie będziesz w ogóle
zastanawiał i nawet marnymi hamulcami koła zablokujesz. Bo taki jest odruch.
A nie taki, że se będziesz leciutko pociskał na początku aż stwierdzisz, że
chyba trzeba mocniej. No chyba, że jesteś blądynką to może.
Jak masz BAS to każde gwałtowne wdepnięcie uruchomi hamowanie z taką
skutecznością, że ci za Tobą sr...ą w gacie.
I znowu nie ogarnąłeś tego co przeczytałeś.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.13 19:36 Przyjazny
- 02.10.13 20:44 uzytkownik
- 02.10.13 23:42 Gotfryd Smolik news
- 03.10.13 01:00 Budzik
- 03.10.13 09:19 Jan Koval
- 03.10.13 10:30 Jakub Witkowski
- 03.10.13 10:58 J.F
- 03.10.13 14:53 Wiwo
- 03.10.13 15:35 J.F
- 03.10.13 18:58 John Kołalsky
- 03.10.13 21:00 Budzik
- 03.10.13 22:05 John Kołalsky
- 04.10.13 07:20 Wiwo
- 04.10.13 07:24 Wiwo
- 04.10.13 21:33 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=