-
1. Data: 2015-02-04 10:21:57
Temat: Predkosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf
"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :
na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 94 km/h,
- wojewódzkich - 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
km/h w nocy.
Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
przekraczają dopuszczalne limity prędkości
-na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
powyżej dopuszczalnego limitu),
[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
zapewne]
-na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
- wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
- powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),
na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
- ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
20 km/h),
w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
(26% o więcej niż 20 km/h),
w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).
Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
prędkości dopuszczalnej. "
"Ocena zachowan
W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
teren zabudowany (wzrost o 1%).
Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
zrealizowany.
Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
różnorodnych środków zarządzania prędkością. "
Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
podniesienia mandatow.
Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)
P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
te FR nic nie daja :-)
PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
pojazdu na drodze i sam zglasza ?
J.
-
2. Data: 2015-02-04 10:44:32
Temat: Re: Predkosc
Od: Jimiasty <j...@g...com>
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> na drogach w strefach zabudowy:
> - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
> - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
> km/h w nocy.
i to
> Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
> roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
> przekraczają dopuszczalne limity prędkości
Co oznacza strefa zabudowy? To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
Zatem do d*** z takimi statystykami.
--
Pozdro.
Jimiasty
-
3. Data: 2015-02-04 10:49:35
Temat: Re: Predkosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> na drogach w strefach zabudowy:
>> - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
>> - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i
>> 67 km/h w nocy.
i to
>> Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować,
>> że w
>> roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
>> przekraczają dopuszczalne limity prędkości
>Co oznacza strefa zabudowy?
obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
>To raz a dwa to czesto przeciez zdarza sie, ze
>przejscie dla pieszych jest na drodze z ograniczeniem do 70km/h.
>Zatem do d*** z takimi statystykami.
do d*, ale tu nie chodzi o przejscie dla pieszych, tylko o droge
krajowa przechodzaca przez miasto/wies/strefe zabudowy.
J.
-
4. Data: 2015-02-04 13:30:13
Temat: Re: Predkosc
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
>
>>Co oznacza strefa zabudowy?
>
> obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
dalej w szczerym polu
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
5. Data: 2015-02-04 13:43:09
Temat: Re: Predkosc
Od: k...@g...com
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
>
> Raport predkosci z 2013
> http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf
>
> "w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :
>
> na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
> na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
> - krajowych - 94 km/h,
> - wojewódzkich - 84 km/h,
> - powiatowych 80 km/h,
>
> na drogach w strefach zabudowy:
> - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
> - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
> km/h w nocy.
>
> Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
> roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
> przekraczają dopuszczalne limity prędkości
> -na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
> przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
> powyżej dopuszczalnego limitu),
>
> [P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
> wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
> zapewne]
>
> -na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
> - krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
> - wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
> - powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),
>
> na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
> - ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
> 20 km/h),
> w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
> w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),
>
> - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
> (26% o więcej niż 20 km/h),
> w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
> w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).
>
> Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
> stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
> prędkości dopuszczalnej. "
>
> "Ocena zachowan
>
> W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
> prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
> ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
> przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
> teren zabudowany (wzrost o 1%).
>
> Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
> strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
> było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
> niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
> z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
> zrealizowany.
>
> Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
> obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
> impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
> badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
> różnorodnych środków zarządzania prędkością. "
>
>
> Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
> podniesienia mandatow.
> Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)
>
> P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
> przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
> te FR nic nie daja :-)
>
> PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
> Faktycznie, stoi na poboczu.
> Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
> pojazdu na drodze i sam zglasza ?
>
> J.
Masz rację że sporo kierowców przekracza prędkość. Ale nie wiesz jak by było jeśli by
nie było żadnych działań. Akurat w przypadku ruchu drogowego nie da się zrobić próby
porównawczej że na połowie kraju pilnują a na drugiej nie pilnują. Szybko to w
przypadku dużego państwa pojęcie względne. Może szybko to kilkanaście lat? Zauważyłem
że w Łodzi jeździ się inaczej niż kilka lat temu. Dużo spokojniej.
-
6. Data: 2015-02-04 13:58:34
Temat: Re: Predkosc
Od: Jimiasty <j...@g...com>
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> >Co oznacza strefa zabudowy?
>
> obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna podkrecic statystyki,
no nie?
--
Pozdro.
Jimiasty
-
7. Data: 2015-02-04 13:58:40
Temat: Re: Predkosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w
J.F. wrote:
>>>Co oznacza strefa zabudowy?
>> obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
>bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
>Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
>białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
>częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
>dalej w szczerym polu
No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.
Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.
A we Wroclawiu ciekawie:
-jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
-autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi
przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale
tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.
Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego
zmiany :-)
J.
-
8. Data: 2015-02-04 14:05:26
Temat: Re: Predkosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup
W dniu środa, 4 lutego 2015 10:49:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> >Co oznacza strefa zabudowy?
>> obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
>Wtedy sie nazywa ZABUDOWANY. Niby niewielka roznica, ale mozna
>podkrecic statystyki, no nie?
Moze, ale watpie.
Tak sobie to ktos niefrasobliwie nazwal ... a moze i po wiekszym
przemysleniu.
J.
-
9. Data: 2015-02-04 14:27:58
Temat: Re: Predkosc
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w
> J.F. wrote:
>>>>Co oznacza strefa zabudowy?
>>> obszar miedzy dwoma stosownymi znakami ?
>
>>bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
>>Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
>>białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale nadal
>>częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi kilometr
>>dalej w szczerym polu
>
> No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku mozliwosci, a
> biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
> Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.
czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.
>
> Moze chyba byc OZ nie bedacy miejscowoscia.
jak najbardziej
>
> A we Wroclawiu ciekawie:
> -jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac 90,
> -autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi
> przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale
> tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
> albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.
>
> Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego
> zmiany :-)
powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można podnieść
ograniczenia powyżej 80kmh
Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2015-02-04 14:39:05
Temat: Re: Predkosc
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
J.F. wrote:
>>>bardzo często niemającą nic wspólnego z sensem takich znaków.
>>>Dawno temu pozamieniano zielone tablice granic administracyjnych na
>>>białe obszaru zabudowanego i tak stoją. trochę popoprawiano ale
>>>nadal
>>>częsty to widok, że wieś się kończy a tablica końca OZ stoi
>>>kilometr
>>>dalej w szczerym polu
>
>> No nie, ja raczej widze ze jest zielona tablica poczatku
>> mozliwosci, a
>> biala z domkami kawalek dalej, bo tam sie faktycznie zaczyna.
>> Z drugiej odwrotnie - najpierw sie konczy OZ, a potem miejscowosc.
>czasem tak jest i dobrze. Ale niestety wiele jest jeszcze błędnych.
Raczej kojarze, ze wiekszosc jest poprawnych i milych dla kierowcy.
Gdzies tam sie jeszcze zdarza, ze wioska sie zmienia, zielone tablice
stoja, a biale nie - no ale tez wioski granicza "przez sciane" i
ciagle mamy OZ.
> A we Wroclawiu ciekawie:
>> -jest jedna ulica wylaczona z OZ, w "srodku miasta" mozna jechac
>> 90,
>> -autostradowa obwodnica jest "eksterytorialna" - mimo ze przechodzi
>> przez teren miasta, to na wjazdach i zjazdach stoja zielone i biale
>> tablice ... ha, Streetview pokazuje ze zielonych nie ma,
>> albo mi sie pomylilo, albo na tym zjezdzie nie ma, albo zmienili.
>
>> Kiedys byl spor - miasto ma placic za oswietlenie AOW, moze dlatego
>> zmiany :-)
>powód jest raczej inny. Z przepisów wynika, że na OZ nie można
>podnieść
>ograniczenia powyżej 80kmh
A to nie kojarze, kojarze za to ze na OZ predkosc mozna podniesc, a
poza OZ nie ..
>Dlatego w DC ekspresówki są też poza OZ
ale tu na wjezdzie jest tez zielona tablica "koniec Wroclawia", mimo
ze do najblizszego punktu granicy miasta jest jeszcze ponad 5km.
J.