eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPredkoscRe: Predkosc
  • X-Received: by 10.140.91.104 with SMTP id y95mr43045qgd.8.1423053789933; Wed, 04 Feb
    2015 04:43:09 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.91.104 with SMTP id y95mr43045qgd.8.1423053789933; Wed, 04 Feb
    2015 04:43:09 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    hl2no9502226igb.0!news-out.google.com!q4ni11069qan.0!nntp.google.com!bm13no6031
    497qab.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 4 Feb 2015 04:43:09 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <54d1e4bf$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.127.22.41;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.127.22.41
    References: <54d1e4bf$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Predkosc
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 04 Feb 2015 12:43:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555198
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 4 lutego 2015 10:22:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
    >
    > Raport predkosci z 2013
    > http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
    aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf
    >
    > "w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :
    >
    > na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
    > na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    > - krajowych - 94 km/h,
    > - wojewódzkich - 84 km/h,
    > - powiatowych 80 km/h,
    >
    > na drogach w strefach zabudowy:
    > - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
    > - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
    > km/h w nocy.
    >
    > Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
    > roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
    > przekraczają dopuszczalne limity prędkości
    > -na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
    > przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
    > powyżej dopuszczalnego limitu),
    >
    > [P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
    > wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
    > zapewne]
    >
    > -na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    > - krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
    > - wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
    > - powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),
    >
    > na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
    > - ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
    > 20 km/h),
    > w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
    > w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),
    >
    > - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
    > (26% o więcej niż 20 km/h),
    > w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
    > w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).
    >
    > Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
    > stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
    > prędkości dopuszczalnej. "
    >
    > "Ocena zachowan
    >
    > W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
    > prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
    > ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
    > przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
    > teren zabudowany (wzrost o 1%).
    >
    > Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
    > strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
    > było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
    > niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
    > z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
    > zrealizowany.
    >
    > Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
    > obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
    > impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
    > badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
    > różnorodnych środków zarządzania prędkością. "
    >
    >
    > Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
    > podniesienia mandatow.
    > Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)
    >
    > P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
    > przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
    > te FR nic nie daja :-)
    >
    > PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
    > Faktycznie, stoi na poboczu.
    > Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
    > pojazdu na drodze i sam zglasza ?
    >
    > J.

    Masz rację że sporo kierowców przekracza prędkość. Ale nie wiesz jak by było jeśli by
    nie było żadnych działań. Akurat w przypadku ruchu drogowego nie da się zrobić próby
    porównawczej że na połowie kraju pilnują a na drugiej nie pilnują. Szybko to w
    przypadku dużego państwa pojęcie względne. Może szybko to kilkanaście lat? Zauważyłem
    że w Łodzi jeździ się inaczej niż kilka lat temu. Dużo spokojniej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: