  • 1. Data: 2015-02-03 07:33:42
    Temat: Cios w plecy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
    przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

    Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

    I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
    bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
    W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
    "predkosc zabija".

    J.

    P.S.
    http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

    Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
    zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
    Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

  • 2. Data: 2015-02-03 08:55:08
    Temat: Re: Cios w plecy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

    > Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
    > przeprowadzila badanie wsrod obywateli.
    >
    > Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

    To tak dla ścisłości - obywatele czy kierowcy (czują się bezpiecznie),
    albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmująca pieszych (że chcą
    jeździć szybciej :P)?

    Chyba to drugie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-02-03 09:39:47
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 07:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
    > zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
    > Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

    No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
    "nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
    a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 4. Data: 2015-02-03 09:58:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup

    >No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
    >"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja
    >30km/h
    >a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

    No prawde mowiąc to taki jest logiczny wniosek z wykresu :-)
    Szczegolnie jak sie da pieszym pierwszenstwo na przejsciach.

    J.

  • 5. Data: 2015-02-03 10:17:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

    > To tak dla ścisłości - obywatele czy kierowcy (czują się
    > bezpiecznie),
    >albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmująca pieszych (że chcą
    >jeździć szybciej :P)?

    Uslyszalem, ze piesi tez sa zadowoleni, wiec osmielilem sie napisac
    "obywatele".

    O,
    http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,17349058,Polac
    y_chca_jezdzic_szybciej_i____placic_wyzsze_mandaty.h
    tml

    Domyslam sie, ze rzad szybko zaspokoi obywateli ... i podniesie
    mandaty :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-02-03 12:32:48
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
    > przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

    Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik
    badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie
    odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem
    wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie
    glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz
    jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem. Uwazaja, ze
    wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa.
    Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to
    tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.
    Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
    niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
    przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku. Oni
    nie sa w stanie opanowac samochodu jadacego wiecej niz 50 i sa
    przekonani, ze nikt nie potrafi.
    Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD,
    jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna
    dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli
    taki "dar przekonywania" jak gornicy...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2015-02-03 12:47:02
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 3 luty (wtorek), gdy o godzinie 12:32 *Pawel
    O'Pajak* naskrobał(a):

    > Eh, gdybysmy mieli
    > taki "dar przekonywania" jak gornicy...
    Ale górnicy to też kierowcy. Może ich przekonasz dodania kilku
    postulatów?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-02-03 12:43:48

  • 8. Data: 2015-02-03 14:23:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

    > Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
    > niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
    > przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

    E=0,5mV^2. Polecam uwadze tą dwójkę :)
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2015-02-03 14:37:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > E=0,5mV^2. Polecam uwadze tą dwójkę :)

    Strach latać samolotem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-02-03 14:37:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Tuesday, February 3, 2015, 2:37:38 PM, you wrote:

    > Strach latać samolotem.

    Lataj nisko i powoli!

    --
    Best regards,